مدرس حوزه: مبارزه با مفاسد نیازمند دیانت و شجاعت است

بیرجند - ایرنا - مدرس حوزه و دانشگاه گفت: امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با مفاسد اقتصادی و فساد اداری، رشوه گیران، رشوه دهندگان و مجرمان نیازمند دیانت و شجاعت مدیران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌ الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی روز چهارشنبه در مراسم محوری بزرگداشت شهدای هفتم تیر و چهلم شهدای خدمت که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد افزود: شجاعت، زهد و قناعت شهیدان رییسی و بهشتی بر کسی پوشیده نیست که این صفات باید الگوی مدیران قرار گیرد.

وی گفت: در استان خراسان جنوبی نباید ذره ای فساد، اعتیاد، سرقت و دزدی اتفاق بیفتد که نیاز به شجاعت دارد.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی ادامه داد: علم و هدایت ویژگی شاخص شهیدان رییسی و بهشتی و یکی از خواسته‌های مهم این شهدا از جامعه است.

وی با بیان اینکه جوانان نهال اسلام هستند که باید آنها را دریابیم و به سمت علم و هدایت سوق دهیم گفت: مدیران مراکز علمی، فرهنگی، آموزشی، مراکز نظامی، انتظامی و دستگاه‌های اجرایی باید نسل جوان و نوجوان را دریابند و برای آنان برنامه ریزی کنند.

زمانی با اشاره به مشابهت شهید آیت الله رییسی و شهید آیت الله بهشتی افزود: این دو شهید حداقل ۱۰ صفت از جد خودشان علی ابن ابی طالب (ع) فرا گرفته‌اند که دیانت، ایمان قوی، قضاوت، عدالت، شجاعت، علم و هدایت، مدیریت، قناعت، سیادت، مظلومیت و شهادت از جمله آنهاست.

وی یادآور شد: شهید بهشتی در شرایطی که ریاست قوه قضاییه را برعهده گرفت و وارث قوه قضاییه طاغوت بود، تصمیم گرفت نظام و قوانین قضایی کشور را متحول و اسلامی کند، قانون قصاص و حدود که در دوران ستمشاهی دچار مشکل بود را در قوه قضاییه بیاورد.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: آن زمان سکولارها موجی علیه آیت الله بهشتی شروع کردند تا نتواند دیانت را در قوه قضاییه بیاورد اما آن را محقق کرد و نشان داد دیانت پایه اصلی کار است.

مدرس حوزه: مبارزه با مفاسد نیازمند دیانت و شجاعت است

وی با اشاره به دیانت شهید رییسی تصریح کرد: حدود ۲۰۰ کشور عضو سازمان ملل هستند که بلندترین محور و قله اندیشه دنیا محسوب می‌شود، تنها کسی که بین ۵۷ کشور اسلامی دیانت و ایمان قوی داشت و نخستین مرتبه قرآن را به عنوان آخرین کتاب آسمانی به همه بشریت نشان داد و معرفی کرد، آیت الله رییسی بود.

زمانی گفت: بسیاری از روسای کشورهای اسلامی اهل نماز و دیانت هستند اما جرات نداشتند قرآن را سازمان ملل ببرند و نشان دهند.

وی افزود: شهید رییسی برای هدایت بشریت نیمی از سخنرانی خود را به مسایل دینی و هدایت بخشی اختصاص داد چون تریبت شده محضر رهبر معظم انقلاب بود.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی با بیان اینکه نتیجه دیانت قوی، تقوا و عصمت است گفت این دیانت برگرفته از جدشان علی ابن ابی طالب (ع) است لذا قدرت دیانت را می‌توان در روح علی دید.

وی با اشاره به صفت مشترک علم و هدایت این دو شهید یادآور شد: اکنون خطرات زیادی نسل نوجوان و جوان جامعه را تهدید می‌کند، می‌بینید فضای مجازی و ماهواره با آنان چه کرده و نسل جوان از دست ما خارج می‌شود.

زمانی ادامه داد: من و شما دین خود را طبیعتا حفظ می‌کنیم اما نسل جوان از دست می‌رود، مساجد خالی است در حالی که باید مملو از جوانان و نوجوانان باشد.

وی بر لزوم تولید دانش تاکید کرد و گفت: ایران با ۲۰۰ کشور دنیا در حال مسابقه علمی است و فقط درس خواندن کفایت نمی‌کند بلکه خراسان جنوبی باید در تولید دانش و تربیت دانشمندان و نوآوران در همه رشته های علمی، تجربی، انسانی و دینی در کشور و دنیا نام آور شود.

مدرس حوزه: مبارزه با مفاسد نیازمند دیانت و شجاعت است

مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: وظیفه این نیست که آنچه دیگران بلد هستند به جوانان یاد بدهیم؛ اساتید و دانشجویان باید اهل پژوهش باشند و سخنان جدید ارائه دهند، ایران در تولید دانش و علم در دنیا باید برنده و رتبه اول شود.

وی گفت: پیشنهاد می‌دهم درباره خدماتی که شهیدان رییسی و بهشتی در قوه قضاییه انجام داده‌اند تحقیق کنید، بنویسید و در جامعه منتشر کنید.

زمانی با اشاره به ویژگی زهد و قناعت آیت الله رییسی بیان کرد: ایشان علیرغم اینکه سمت‌های متفاوتی در کشور داشت اما ذره‌ای مال اندوزی حتی حلال هم جمع نکرد، دوران ریاست جمهوری نصف حقوق خود را به بیت المال بر می‌گرداند.

وی مظلومیت را از دیگر صفات این دو شهید برشمرد و گفت: شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم رفت، شهید رییسی نیز شبانه روز برای مردم دوید اما عده‌ای نمک نشناس پشت سرش چه حرف‌ها که نزدند!

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی با بیان اینکه رییس جمهور شهید خود را خادم مردم می‌دانست، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمود دلم برای رییسی سوخت.

آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی سقوط بالگرد شد و با همراهانش در شب ولادت امام هشتم به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر رییس جمهور شهید و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری پس از تشییع تاریخی در شهرهای تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد، غروب سوم خرداد در رواق «دارالسلام» حرم امام رضا (ع) آرام گرفت.

اول تا هفتم تیر (سالروز شهادت آیت الله سید محمد بهشتی و ۷۲ نفر از یاران انقلاب) هفته قوه قضاییه نام دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha