مبارزه با مفاسد اقتصادی، از شاخصه‌های شهید رییسی بود 

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه قم، از شجاعت و عدالت در کلام و رفتار، به عنوان ۲ شاخصه مهم شهید رییسی یاد کرد و گفت: مبارزه با مفاسد و مجرمان اقتصادی نیز از خصوصیات مهم شهید رییسی بود که باید راه ایشان در دستگاه قضا ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر و چهلم شهدای خدمت که با حضور قضات و کارکنان در حوزه علمیه مرحوم هراتی تربت‌حیدریه برگزار شد افزود: دیانت و ایمان عمیق نخستین رکن شخصیتی شهید رییسی بود.

مبارزه با مفاسد اقتصادی، از شاخصه‌های شهید رییسی بود 

وی گفت: دیانت شهید بهشتی در پایه‌گذاری قوه قضاییه اسلامی و اصلاح قوانین قضایی ستم‌شاهی مشهود و در عین حال شهید رییسی نیز با استناد به همین شاخصه قرآن را به عنوان کتاب هدایت انسان‌ها، در مجمع عمومی سازمان ملل بالای سر ‌برد.

زمانی خطاب به قضات و پرسنل دادگستری اظهار کرد: دیانت بین قضات و ارایه خدمات، باید چنان باشد که طرف مراجعه کننده که قدرت و ریاست و جایگاهی ندارد با دیگران تفاوتی نداشته باشد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌ علمیه قم در ادامه از قضاوت بر اساس اصول اسلامی و انسانی به عنوان وجه دیگر شخصیت شهید رییسی یاد کرد و گفت: علم و دانش‌افزایی از دیگر شاخصه‌های این شهید عزیز بود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha