۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۲۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85520926
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکایی‌ها نسل‌کشی فلسطینیان را تسهیل می‌کنند

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر دفاع پاکستان در واکنشی تند به موضع گیری مجلس نمایندگان آمریکا علیه انتخابات این کشور گفت: آمریکا قرن بیستم را صرف سرنگونی دولت‌های دمکراتیک کرده و اکنون نیز نسل کشی فلسطینیان را تسهیل می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، تصویب قطعنامه‌ای از سوی مجلس نمایندگان آمریکا علیه انتخابات پاکستان و ادعای تقلب و سرکوب احزاب سیاسی واکنش دولت اسلام‌آباد را برانگیخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان این اقدام نمایندگان آمریکایی را ناشی از درک نادرست و ناقص آنها از وضعیت سیاسی و روند انتخابات پاکستان دانست.

در همین حال خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان نیز طی پیامی گفت که مجلس آمریکا خواهان تحقیقات بی طرفانه درخصوص انتخابات پاکستان و ادعای بی نظمی در آن شده است.

وی افزود: این مطالبه از سوی کشوری است که قرن بیستم را صرف براندازی حکومت‌های منتخب و دولت‌های دموکراتیک کرده و در حال حاضر نسل کشی فلسطینیان را تسهیل می‌کند.

وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت که باید به تاریخچه انتخابات آمریکا به ویژه در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ نگاه کرد، جایی که جمهوری خواهان و دموکرات‌ها مدعی تقلب و مداخله خارجی شدند، آیا نباید از سازمان ملل درخواست تحقیقات کرد؟

انتخابات پارلمانی پاکستان روز هشتم فوریه مطابق با پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد. این انتخابات شامل مجلس ملی و چهار مجلس ایالتی در پنجاب، خیبرپختونخوا، سِند و بلوچستان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha