عزیزی: ورزش نماد اقتدار یک کشور در زمان صلح است/ مطالبات جامعه ورزش دیده شود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون تنیس گفت: ورزش نماد اقتدار یک کشور در زمان صلح است و باید دولت آینده به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که ورزشکاران ایران اسلامی در میادین بین‌المللی خوش بدرخشند.

به گزارش ایرنا، داود عزیزی با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: جامعه تنیس مانند سایر اقشار به صورت حداکثری و پرشور در این انتخابات شرکت خواهد کرد چراکه اعتقاد داریم ورزش عامل وحدت بخشی در جامعه است و باید قدر این فرصت را دانست.

وی ادامه داد: اگر در زمان جنگ، نیروی نظامی نماد اقتدار و قدرت یک کشور به حساب می‌آید، در زمان صلح این نقش به ورزش سپرده می‌شود و قهرمانان در میادین ورزشی با موفقیت‌هایی که به دست می‌آورند این اقتدار را نشان می‌دهند.

رئیس فدراسیون تنیس یادآور شد: سرود ملی یک کشور در ۲ فضا و موقعیت نواخته می‌شود که باعث غرور است؛ در زمان حضور رئیس جمهوری و در زمانی که یک ورزشکار قهرمان می‌شود، این اتفاق رخ می‌دهد. این نشان از نقش و اهمیت ورزش دارد و باید دولت آینده با برنامه‌ریزی‌ مناسب فضا را برای قهرمانی‌های بیشتر مهیا کند.

عزیزی به بحث بودجه در ورزش هم اشاره کرد و گفت: بحث اعتبارات بسیار مهم است. اگر نگاهی به بودجه وزارت بهداشت داشته باشید، خواهید دید که این بودجه نسبت به حوزه ورزش ۶۵ برابر بیشتر است که جای بررسی دارد. البته در چند سال گذشته اعتبارات وزارت ورزش رشد کرده اما چون از ابتدا به اصطلاح چانه ورزش کوچک گرفته شده است، این افزایش اعتبارات آنطور که باید و شاید به چشم نمی‌آید.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری کمتر به آن پرداخته شد، بحث ورزش و برنامه‌ آنها برای این مسیر بود. اما فراموش نکنیم که جامعه ورزش مطالباتی دارد که باید پیگیری شود از جمله در حوزه اعتبارات، موضوع فساد ستیزی در ورزش، مقوله آمایش سرزمینی، استعدادیابی، توسعه زیرساخت‌ها و مواردی از این دست که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس فدراسیون تنیس به بازگشت مجموعه تنیس استقلال به این فدراسیون نیز اشاره‌ای کرد و افزود: ۴ سال پیش مجموعه تنیس استقلال از فدراسیون جدا شد اما با حمایت کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان و صدور دستور لازم این مجموعه یک‌بار دیگر به فدراسیون تنیس بازگشت که اتفاق بسیار خوبی بود. همچنین در چند وقت اخیر شاهد میزبانی‌های متعدد فدراسیون تنیس از رویدادهای بین‌المللی بودیم که اثرات بسیار مثبتی برای ورزش ایران داشت و موجب شد پس از یک‌دهه مسابقات مهمی از جمله تور جهانی در کشورمان برگزار شود و تنیسورهای متعددی از کشورهای مختلف راهی ایران شوند.

عزیزی گفت: اینکه در ایران شاهد برگزاری و میزبانی ۲۶ هفته مسابقات بین‌المللی تنیس بودیم، اتفاق خوبی بود. الان جامعه ورزش و تنیس این مطالبه را دارند و امیدواریم مطالبات جامعه ورزش به خوبی پاسخ داده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha