۲ پروژه معطل مانده در شهرستان خوسف افتتاح شد

بیرجند - ایرنا - ۲ پروژه عمرانی نیمه تمام در شهرستان خوسف با گذشت ۱۳ سال از آغاز عملیات اجرایی آنها و تکمیل در دولت سیزدهم، با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌ برداری رسید.

به گزارش ایرنا، استخر سرپوشیده شهید حسن فنودی یکی از پروژه‌های معطل مانده شهر خوسف بود که به گفته مسئولان استانی، عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۰ آغاز شد و با اعتبار هزینه شده ۲۰۰ میلیارد ریال روز چهارشنبه افتتاح شد.

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی و شماری از مسئولان، ساختمان دارالقرآن کریم شهرستان خوسف به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی این پروژه که ۵۹۳ متر مربع زیربنا دارد، سال ۱۳۸۹ آغاز شد و با اعتبار هزینه شده ۲۳ میلیارد ریال افتتاح شد.

استاندار خراسان جنوبی در مراسم افتتاح استخر سرپوشیده خوسف گفت: یکی از دغدغه‌های دیرینه مردم شهرستان خوسف افتتاح استخر سرپوشیده بود که سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شده بود.

جواد قناعت افزود: این پروژه قبل از دولت سیزدهم ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما به مدت ۱۳ سال زمین‌گیر شده بود.

وی اظهار کرد: در سفر به شهرستان خوسف دغدغه فرماندار، امام جمعه و گروه‌های مرجع تکمیل این پروژه بود که پیگیری و از محل منابع استانی تامین اعتبار شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بعد از استقرار دولت سیزدهم تکمیل چند پروژه از جمله بیمارستان و استخر سرپوشیده خوسف دغدغه اصلی مردم بود که بهره برداری شد.

وی یادآور شد: این پروژه‌ها ممکن است برای برخی استان های دیگر چندان مهم نباشد اما در خراسان جنوبی و شهرستان کم برخوردار خوسف بسیار قابل اهمیت است.

قناعت دغدغه دیگر مردم خوسف را اجرای پروژه فاضلاب عنوان کرد و گفت: این پروژه کلنگ زنی شده اما فعال نیست بنابراین پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

وی افزود: دلیل تاخیر پروژه فاضلاب خوسف این است که پیگیر تامین اعتبارات ملی برای پروژه هستیم تا با تاخیر، تکمیل نشود.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۵ کیلومتری بیرجند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha