۷ تیر ۱۴۰۳، ۷:۵۴
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 85521285
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده سابق مجلس: شهید رئیسی شخصیتی خستگی ناپذیر داشت

شهرکرد- ایرنا- شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه و روحانیت و نماینده سابق مردم تهران مجلس شورای اسلامی گفت: رییس‌جمهور شهید شخصیتی بی‌نظیر، فردی خودساخته، متواضع، ولایت‌مدار و خستگی‌ناپذیر بود که گاهی به او ظلم می‌شُد اما با توهین و شخصیت‌شکنی مخالف و معتقد به پاسخ‌گویی منطقی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی شامگاه چهارشنبه در ویژه برنامه گرامی‌داشت شهدای هفتم تیرماه هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و اربعین شهدای پرواز اردی‌بهشت در مسجد جامع شهرکرد تاکید کرد: اربعین رییس‌جمهور شهید و همراهان ایشان با انتخابات ریاست‌جمهوری تقارن یافته است که باید از هر جهت مورد توجه باشد.

وی افزود: شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و هفتاد و دو یار با وفایش در آتش نفاق سوختند و به ملکوت اعلی پیوستند و شهید این دیار شهید "رحمان استکی" از یاران شهید بهشتی و نماینده مردم شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی بود.

تقوی تصریح کرد: آمده‌ایم تا به شهدا اعلام کنیم که راهتان همچنان ادامه دارد و ما بر سر عهدمان و بیعت با شما بزرگواران هستیم.

وی یادآور شد: مجلس بزرگداشت شهدا پیام دارد و لازم نیست کسی بخواهد ابعاد و شخصیت این شهداء را تشریح و بیان کند، اگر با چشم دل ببینیم، صحنه‌های زیبایی را مشاهده می‌کنیم و زمزمه‌های ملکوتی و عرشی شهیدان را می‌شنویم.

نماینده سابق مردم تهران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهیدان مقام و موقعیت والایی در نزد خداوند دارند.

وی با اشاره به حادثه هفتم تیرماه و شهدای خدمت گفت: با مراجعه به فرهنگ قرآنی متوجه می‌شویم قشرهای مختلف مانند روحانی، علما،‌ فرهنگیان، دانشجویان، مردان و زنان با فرهنگ دینی و قرآنی آشنا هستند.

تقوی بعثت، غدیر و نیمه شعبان را جزو ایام‌الله اعلام و تاکید کرد: ‌قرآن به متذکر شدن، جلوگیری از فراموشی، چگونگی برخورد مردم و ظیفه ما با ایام‌الله تاکید دارد.

نماینده سابق مردم تهران مجلس شورای اسلامی دهه فجر انقلاب اسلامی، ۱۲ فروردین‌ماه، ۱۷ شهریورماه و هفتم تیرماه را از ایام‌الله اعلام و تصریح کرد: باید دست‌های پنهانی که باعث بروز این حوادث و آتش نفاق شد را معرفی کنیم و نگذاریم شهدا فراموش شوند.

شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه و روحانیت تبیین مکتب، راه و شعار شهدا برای مردم را ضروری دانست و یادآور شد: باید زینبی یا حسینی باشیم وگرنه جزو یزیدی‌ها هستیم.

تقوی با اشاره به حق بسیار بزرگ شهدا بر گردن ما اظهار داشت: مردم چهارمحال و بختیاری کمک‌های مطلوبی برای رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل ارسال می‌کردند.

وی گفت: هیچ‌کس نباید به نظام جمهوری اسلامی و شهدا خیانت کند و تمامی مسوولان باید هنگام نشستن روی صندلی ریاست به مسائل رخ داده برای حفظ مملکت فکر و از نظام جمهوری اسلامی حمایت کنند.

نماینده سابق مردم تهران مجلس شورای اسلامی با اشاره به آشنایی خود با شهید "رحمان استکی" افزود:‌ هنگامی که در ابتدای انقلاب اسلامی به شهرکرد آمدم نخستین نماز جمعه را در همین صحن مسجد جامع اقامه کردم.

تقوی تصریح کرد: در مدت ۵.۵ سال خدمتم در شهرکرد چیزی جز وفاداری، فداکاری، صداقت و صیمیت از مردم این شهر ندیدم و همواره برای کمک به رزمندگان و جبهه‌های حق علیه باطل پیشگام بودند.

نماینده سابق مردم تهران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهید "رحمان استکی"‌ و شهدای دیگر هر کدام یک فصل از انقلاب اسلامی هستند و هفتم تیرماه را باید گرامی و بزرگ بداریم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت را بر همگان تمام کردند و باید در روز جمعه هشتم تیرماه جاری پای صدوق‌های رای حاضر شویم .

شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه و روحانیت تصریح کرد: من شهید آیت‌الله رئیسی را از سال‌های قبل می‌شناختم اما در سه سال اخیر مشاور رییس‌جمهور شهید بودم که وی انسانی بزرگ و خستگی ناپذیر بود.

تقوی اظهار داشت: شهید "مجتبی استکی" و شهید "امام‌قلی جعفرزاده" هم که در مشهد مقدس از سوی منافقان به شهادت رسیدند تلاش‌های زیادی برای نظام داشتند و شهیدان "رحمان، مجتبی و حمید استکی" پشتوانه‌های محکمی برای ما بودند.

به گزارش ایرنا، حادثه بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ منجر به شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از اعضای این حزب شد.

شهید رحمان استکی نماینده مردم شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این واقعه به خیل شهدا پیوست.

خانواده شهید "رحمان استکی" ۲ شهید دیگر را نیز به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، شهید "مجتبی استکی" که در یکم دی‌ماه ۱۳۶۰ در چهارراه خواجه ربیع مشهد مقدس مورد سوءقصد عوامل سازمان منافقین قرار گرفت و بر اثر اصابت ترکش نارنجک به شهادت رسید و شهید "حمید استکی" که در ۱۶ اسفندماه ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به شهادت رسید.

شهید "امام‌قلی جعفرزاده" فرماندار شهرکرد از دولتمردان شهید چهارمحال و بختیاری است که در مشهد مقدس به‌دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

وی مهرماه ۱۳۶۰ به سمت فرماندار شهرکرد انتخاب شد و در یکم دی‌ماه به‌اتفاق سایر همراهان که از بازدید جبهه‌ها باز می‌گشتند، تصمیم گرفت به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف شود، هنگام خروج از منزل مورد حمله منافقان کوردل قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha