اربعین هجران شهید جمهور؛ مروری بر میراث ماندگار آیت‌الله رییسی برای فارس

شیراز-ایرنا- چهل غروب از عروج ملکوتی‌ شهید آیت‌الله ابراهیم رییسی گذشت و یک سرزمین در اربعین هجران غیرمنتظره این شهید خدمت همچنان در بهت و حیرت فرو مانده؛ سرزمینی که میراث‌دار ارمغان و رهاوردهای سه ساله‌ او در دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چهل غروب غم‌انگیز از پَر کشیدنش به سوی ابدیت گذشت اما هنوز غم سنگین‌ فراقش بر یک سرزمین سایه افکنده و در اربعین هجرانش همچنان خدمات به یادگار مانده او بسان خاطراتی ماندگار تداعی می‌شود.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی که بود؟

سید آیت‌الله ابراهیم رئیسی سیاستمدار اصولگرا، عضو جامعه روحانیت مبارز ، نماینده و نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی بود.

شهید رئیسی طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ نیز با حکم مقام معظم رهبری به عنوان دادستان ویژه روحانیت معرفی شد.

حکم ریاست‌جمهوری او در ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در مراسمی از سوی رهبر معظم انقلاب تنفیذ شد و سیدابراهیم رئیسی که با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده بود موفق شد با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای از مجموع ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و چهار رأی ماخوذه به عنوان سیزدهمین رییس‌جمهوری ایران انتخاب شود؛ او قرار بود به مدت چهار سال عهده‌دار سنگین‌ترین مسئولیت اجرایی در کشور باشد.

رییس دولت سیزدهم از همان ابتدای روی کار آمدن این دولت، راه خدمت را با سفر به استان‌های مختلف و با هدف حل دغدغه‌های مردم در پیش گرفت؛ سفرهایی که رهاوردهای ارزشمندی به همراه داشت و میراثی به یاد ماندنی را برای مردم در جای جای کشور به جا گذاشت

رییس دولت سیزدهم از همان ابتدای روی کار آمدن این دولت، راه خدمت را با سفر به استان‌های مختلف و با هدف حل دغدغه‌های مردم در پیش گرفت؛ سفرهایی که رهاوردهای ارزشمندی به همراه داشت و میراثی به یاد ماندنی را برای مردم در جای جای کشور به جا گذاشت.

مصوبات سفرهای آیت‌الله رییسی؛ارمغان شهید خدمت برای اهالی فارس

استان فارس نیز از سفرهای پربرکت این شهیدِ راه خدمت و دستاوردهای باارزش این سفرها بی‌نصیب نماند و شهید رییسی در طول عمر کوتاه دولت سیزدهم ۲بار به این استان پهناور سفر کرد، سفرهایی که در نهایت خاطرات ماندگاری را از او در ذهن اهالی فارس به جا گذاشت.

۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ بود که رییس دولت سیزدهم در هفتمین سفر استانی خود به فارس آمد، سفری که با تصویب ۱۴۲ پروژه با اعتباری ۶هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان همراه بود و رهاوردهای قابل توجهی به دنبال داشت.

اربعین هجران شهید جمهور؛ مروری بر میراث ماندگار آیت‌الله رییسی برای فارس

رهاوردهای سفر دوم؛ از افتتاح آزادراه تا بهبود زیرساخت‌های بهداشت و درمان

طولی نکشید که دومین سفر رئیسی و اعضای دولت مردمی به این استان با هدف پیگیری مصوبات سفر اول و بررسی مشکلات مردمی در مناطق مختلف فارس در پاییز سال ۱۴۰۲ انجام شد؛ رئیس جمهور و اعضای هیات دولت طی روزهای بیستم و بیست و یکم مهرماه سال ۱۴۰۲ و در دور دوم سفرهای استانی میهمان مردم استان فارس بودند.

اربعین هجران شهید جمهور؛ مروری بر میراث ماندگار آیت‌الله رییسی برای فارس

در آن مقطع زمانی رییس جمهور در نشست خبری اعلام کرد یکی از دستورالعمل‌های دور دوم سفر به استان فارس بررسی نتیجه مصوبات سفر نخست بود که براساس گزارش‌ها ۸۵ درصد این مصوبات به سرانجام رسیده است.

و اما سفر دوم نیز دستاوردهای قابل‌توجهی را برای اهالی فارس به ارمغان آورد؛ افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان طولانی‌ترین و بزرگترین آزادراه کشور که حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه مسیر شیراز تا اصفهان را کوتاه و حداقل کاهش ۱۰۰ لیتر مصرف سوخت را به دنبال دارد، از مهمترین دستاوردهای این سفر بود.

همچنین دور دوم سفر استانی آیت‌الله رئیسی و هیات دولت سیزدهم به فارس را می‌توان سفری پربرکت برای حوزه بهداشت و درمان این استان نیز به شمار آورد؛ گواه این گفته افتتاح بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی رستم به دست رئیس جمهور بود که رنج سفر را از گردن بیماران این شهرستان محروم تا اندازه زیادی برداشت.

رئیس جمهور در آیینی ویدئوکنفرانسی هم چندین پروژه بهداشت و درمان دیگر فارس را همزمان با بیمارستان رستم افتتاح کرد؛ یکی از این پروژه‌ها بیمارستان ۱۸۴ تخت‌خوابی فسا بود با زیر بنای ۱۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع بهره‌برداری شد.

بهبود زیرساخت‌های بهداشت و درمان فارس در مصوبات دور دوم سفر آیت‌الله رئیسی به این استان ادامه یافت و به گفته نماینده مردم آباده، بوانات خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی، اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان ۵۰ تختخوابی قادرآباد خرمبید از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور در میان این مصوبات به چشم می‌خورد.

اربعین هجران شهید جمهور؛ مروری بر میراث ماندگار آیت‌الله رییسی برای فارس

بهره‌برداری از ۷۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی، زیربنایی و خدماتی

در این سفر همچنین ۷۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه بزرگ عمرانی، زیربنایی و خدماتی در بخش‌های مختلف مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

حضور آیت‌الله رییسی در جمع جامعه دانشگاهی نیز از واپسین برنامه‌های او در روز نخست سفر هیأت دولت به استان فارس بود که این حضور هم حکایت از نگاه ویژه دولتمردان به جوانان داشت.

دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاه سطح یک از دانشگاه‌های قدیمی و مهم کشور است و برگزاری مراسم سال تحصیلی جدید در این دانشگاه با حضور رییس جمهور نویدبخش توجه رییس دولت سیزدهم دانشگاه‌های نقاط مختلف کشور است.

طلوع آبرسانی پایدار به کلانشهر شیراز

صبح دومین روز از سفر اخیر رئیس جمهور به فارس طلوعی برای آبرسانی پایدار به کلانشهر شیراز بود، جایی که خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز بهره‌برداری شد و این یکی از خدمات جهادی در آبرسانی به این استان پهناور و جنوبی بود.

در اربعین هجران شهید آیت‌الله ابراهیم رییسی با زبان اشک و با اندوه روزهای فراقش خاطرات خدمت خالصانه‌اش مرور می‌شود؛ خاطراتی که می‌تواند به عنوان تجربه‌ای همیشگی روشن کننده راه مدیران در مسیر خدمت‌رسانی به مردم باشد.

اما جهاد آبرسانی در فارس در قالب مصوبات دومین سفر رئیس جمهور سیزدهم نیز تداوم یافته است.

در میان مصوبات دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به فارس چندین مصوبه هم برای آبادانی روستاها و خدمت‌رسانی به آنها به چشم می‌خورد.

افتتاح ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی

از دیگر اتفاقات خوبی که در دومین روز از سفر رئیس جمهور به استان فارس و با حضور آیت الله رئیسی رقم خورد افتتاح ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس بود.

این تعداد واحد مسکونی شامل ۴۶۴ واحد نهضت ملی مسکن شهر، یک هزار و ۸۵۴ واحد خود مالکی، ۶۶۵ واحد بافت فرسوده بازآفرینی شهری و هفت هزار و ۲۱۷ واحد خانه های روستایی می‌شد.

همچنین همزمان عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن فارس و عملیات آماده سازی ۲۸ سایت نهضت ملی مسکن در سطح یک هزار و ۲۷۸ هکتار آغاز و ۳۰ هزار قطعه زمین نیز به متقاضیان مسکن در استان واگذار شد.

اتفاقات خوب مردمی با دیدارهای میدانی

سفر رییس جمهور به فارس پر از اتفاقات خوب مردمی بود؛ در این سفر دستور آغاز روند درمان «محمدطاها آرمند» نوجوان قهرمان و شجاع صفاشهری در استان فارس هم که طی یک حادثه آتش سوزی جان چهار نفر را نجات داده بود، از سوی او صادر شد،

سفر رئیس جمهور سیزدهم به فارس و دیدارهای میدانی او همچنین راه گشایشی شد تا گره پر پیچ و کهنه از کار مادر شهید قاسم‌علی احمدی که به گفته خودش ۱۵ سال به دلیل ناهمواری مسیر نتوانسته‌ بود به سر مزار پسرش برود باز شود.

اربعین هجران شهید جمهور؛ مروری بر میراث ماندگار آیت‌الله رییسی برای فارس

در دومین سفر آیت‌الله رئیسی به فارس بسیاری از وزیران و رؤسای سازمان‌ها نیز او را همراهی کردند تا هر یک به عنوان نماینده رئیس جمهور به یک یا ۲ شهرستان این استان سفر کند و افزون بر افتتاح یا بازدید و بررسی طرح‌ها، مسائل و مشکلات توسعه و آبادانی آنها نیز مورد بررسی قرار گرفت.

اعضای هیات دولت در جریان این سفر به استان فارس با حضور در شهرستان‌ها مشکلات مردم و منطقه را به نمایندگی از رییس جمهور بررسی و پیگیری کردند.

مرور خاطرات شهید جمهور؛ روشن کننده راه مدیران در مسیر خدمت‌رسانی

این سفرها به شهرها و استان‌های مختلف کشور ادامه یافت و سرانجام رییس دولت سیزدهم پس از پشت سر گذاشتن روزها خدمت‌رسانی بی‌وقفه در شامگاه یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه در یک سانحه هوایی به شهادت رسید.

و حالا در اربعین هجرانش با زبان اشک و با اندوه روزهای فراقش خاطرات ۱۰۰۰ روز خدمت خالصانه‌اش مرور می‌شود؛ خاطراتی که می‌تواند به عنوان تجربه‌ای همیشگی روشن کننده راه مدیران در مسیر خدمت‌رسانی به مردم باشد؛ مدیرانی که قرار است این راه را در کسوت دولت چهاردهم ادامه دهند.

استاندار فارس روز گذشته با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه ۱۴۰۳ گفت: قطعا با انتخاب فرد اصلح، مسیر خدمتی که در دولت سیزدهم آغاز شد تداوم خواهد یافت.

محمدهادی ایمانیه دستاوردهای دولت شهید رئیسی را شامل ۲ حوزه ملی و استانی دانست و ادامه داد: تحقق ۱۲۹ درصد اشتغال در سال ۱۴۰۱ و ۱۲۶ درصدی آن در سال ۱۴۰۲ که بیش از سهمیه ای بوده که به استان اختصاص داشته و کسب رتبه اول فارس در کشور در میان استان های با بیش از ۵۰ هزار سهمیه، رکورد پایین بودن نرخ بیکاری و رسیدن به هفت درصد که در ۱۲ سال قبل از آن بی سابقه بوده در این دولت در فارس محقق شده است.

استاندار فارس در ادامه گزارش کاملی از رهاوردهای دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف استان فارس ارائه داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha