حال و هوای شعب رای کهگیلویه و بویراحمد در نخستین لحظات اخذ رای

یاسوج- ایرنا - فرایند رای گیری برای انتخاب چهاردهمین رییس جهمور کشورمان همزمان با سراسر ایران از ساعت هشت صبح امروز هشتم تیر ماه در جای جای کهگیلویه و بویراحمد و ۸۵۳ شعبه اخذ رای در حالی آغاز شد که حضور پرشور و ازدحام جمعیت در برخی شعبه ها حکایت از مشارکت بالای مردم این استان در تعیین سرنوشتشان دارد.

به گزارش ایرنا ،از انتخابات به عنوان مهمترین نماد مردمی بودن نظام‌های سیاسی یاد شده و تأثیر آن بر حیات سیاسی جوامع به امری فراگیر در آمده و هر شهروند در نظام‌های دموکراتیک به خوبی می‌داند برای اثرگذاری افکار و عقایدش در جامعه و داشتن نقش اداره عمومی و اجتماعی جهان پیرامونش باید در انتخابات شرکت کند عزم شهروندان کهگیلویه وبویراحمدی برای حضور در پای صندوق های رای شور و شعور آنان را به نمایش گذاشته است.

مشارکت سیاسی مردم ایران اسلامی از همان نخستین ماه‌های پس از پیروزی انقلاب به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای این انقلاب مردمی معرفی و نخستین انتخابات در دهم و یازدهم فروردین سال ٥٨ با مشارکت ۹۸.۲ درصد مردم برگزار شد اما امسال وقوع حادثه تلخ و ناگوار سانحه بالگرد شهید جمهور آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش، عقربه زمان برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را حدود یکسال به جلو کشید و این بار نیز مردم ولایتمدار کهگیلویه وبویراحمد مسوولانه آمده اند تا با انتخاب رییس جمهور اصلح گامی برای اعتلای کشورمان بردارند.

صف های طولانی شهروندان این استان در ساعت های آغازین امروز جلوی شعب اخذ رای به ویژه در شهرستان های جنوبی کهگیلویه وبویراحمد نشان از عزم مردم برای بی اثر کردن گرمای طاقت فرسا در مقابل مساله مهم انتخاب رییس دولت چهاردهم را دارد.

بسیاری از شهروندان کهگیلویه وبویراحمد در همین ساعت های ابتدای روز به شعب اخذ رای آمده اند تا پیش از اوج گیری گرمای هوا وظیفه ملی خود را انجام داده باشند.

اینک مردمان ساکن در دامنه های دنای همیشه استوار یاسوج، اهالی سرزمین آب و آتش گچساران، مردمان با صفای همسایه سازه بزرگ خشت و گل به یادگار مانده از تمدن ایران (بلاد شاپور) خلاصه جای جای کهگیلویه وبویراحمد اینک عزم خود را جزم کرده اند تا با انتخاب فردی اصلح گامی برای سربلندی و پیشرفت ایران زمین بردارند.

حالا سرزمین چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد در آغازین ساعت های روز جمعه هشتم تیرماه یک رویداد با شکوه سیاسی در قاب انتخابات را به نظاره نشسته است.

شهروندان کهگیلویه و بویراحمد هنگام رای دادن چه گفتند؟

جوانان رای اولی پرشورترین شهروندانی هستند که یک ساعت پیش از آغاز فرایند رای گیری به شعب اخذ رای مراجعه کرده اند یکی از این جوانان با نام امیر محمد کاظمی پس از انداختن رای خود به صندوق گفت:مشارکت در انتخابات جلوه‌ و نمودی عینی از مردم‌سالاری است.

حال و هوای شعبه های رای کهگیلویه و بویراحمد در نخستین لحظات اخذ رای

او در عین حال با اشاره به مشکلات اقتصادی تاکید کرد: از منتخبی که با رای ملت ایران راهی پاستور می شود انتظار می رود تا برای بهبود وضعیت معیشتی مردم چاره اندیشی کنند.

بانوی حاضر در یکی از شعب اخذ شهر یاسوج با اشاره به وضعیت شهرهای بزرگ کهگیلویه و بویراحمد در آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست جهموری اعتقاد دارد که مشارکت شهروندان استان در انتخابات ریاست جمهوری بالاست.

الهام محمدطاهری ابرازامیدواری کرد: منتخب مردم بتواند به بهبود وضعیت زندگی مردم کمک کند.

وی بیان کرد: با وجودی که از وضعیت موجود گلایه دارم اما در انتخابات شرکت کردم زیرا حاضر نیسم به وطنم پشت و دشمنان را دل شاد کنم.

یک شهروند که در یکی از شعب اخذ رای شهر بوستان در انتظار نوبت برای انداختن رای خود به صندوق رای است اعتقاد دارد که مردم با حضور خود در ساعت های نخست رای گیری دین خود را ادا کردند و فردای اعلام نتایج نوبت منتخب ملت است تا پاسخ اعتماد آنان را به شایستگی بدهد.

مجتبی سینایی تاکید کرد: شور و شعور شهروندان ستودنی است و این امر وظیفه مسوولان را برای خدمات اثربخش سنگین تر کرده است.

کهگیلویه وبویراحمد آماده خلق حماسه ای دیگر

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۲۳ هزار هم استانی واجد شرایط حضور در انتخابات ریاست جمهوری هستند که از این تعداد ، ۳۵ هزار نفر رای اولی بوده و برای نخستین بار در انتخابات شرکت می کنند.

سید جواد هاشمی اظهار کرد: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همزمان در سراسر کشور در ۲۲ حوزه انتخابیه کهگیلویه وبویراحمد ساعت هشت بامداد امروز همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

وی بیان کرد: ۸۵۳ صندوق رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان پیش بینی شده و همه شرایط و زیرساخت ها از جمله صندوق ها و دستگاه های احراز هویت برای برگزاری انتخابات فراهم است.

حال و هوای شعبه های رای کهگیلویه و بویراحمد در نخستین لحظات اخذ رای

هاشمی تصریح کرد: ۱۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارت، انتظامی و امنیتی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در هشتم تیر ماه امسال برگزار می‌شود، در یاسوج سازماندهی شده است.

در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، حداکثر ظرف ۵۰ روز باید زمینه برگزاری انتخابات و انتخاب رییس جمهور جدید انجام شود لذا ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha