۷ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۲
کد خبر: 85521346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه مسیر در کرمان راه‌اندازی می‌شود

۷ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۲
کد خبر: 85521346
سامانه مسیر در کرمان راه‌اندازی می‌شود

کرمان - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: ارجاع پرونده‌های دعاوی خانواده به مشاوران خانواده از این پس از طریق سامانه مسیر پیگیری می‌شود و این سامانه جایگزین سامانه تصمیم خواهد شد. 

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان کرمان، سید مهدی قویدل روز پنجشنبه از راه اندازی سامانه مسیر و جایگزین شدن آن با سامانه تصمیم در استان خبر داد و افزود: این سامانه به سیستم مدیریت پرونده متصل و فرآیند ارجاع پرونده تسهیل خواهد شد.

وی آمار و عملکرد مراکز مشاوره را تشریح و درصد ازدواج و طلاق در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال۱۴۰۱را بیان و تاکید کرد: مراکز مشاوره در استان کرمان در میان زوجین سازش ۲۴ درصدی داشته و رتبه سوم در کشور را کسب کرده است.

قویدل گفت: نشست توجیهی سامانه مسیر برای مشاوران همکار با محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برگزار و آموزش های لازم ارائه در آـخرین روز خرداد برگزار شد.

معاون قضایی و اجتماعی دادگستری افزود: تاکنون ۶۰ کارگاه آموزشی برای مشاوران خانواده برگزار و یک هزار ۷۰۰ نفر در دوره های آموزشی شرکت کرده اند.

وی بیان داشت: بازرسی های مکرر و نوبتی از مراکز مشاوره همکار صورت می پذیرد و بر اساس نحوه و کیفیت فعالیت رتبه بندی می شود.

قویدل تاکید کرد: مهمترین رویکرد، تقویت صلح و سازش در پرونده های خانواده به ویژه پرونده های طلاق است و این سلسله اقدامات با این هدف پیگیری شده است.

سامانه مسیر (مشاوره ساختن یک راه)، به همت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، به منظور ساماندهی و مدیریت درخواست‌های مشاوره خانواده، با اولویت مشاوره پیش از طلاق طراحی و پیاده‌سازی شده است و در افق بلندمدت مرکز به سمت ارائه خدماتی چون مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره حین زندگی نیز حرکت خواهد کرد.

متقاضیان به منظور ثبت درخواست مشاوره باید با کد ملی و شماره همراه وارد سامانه مسیر به آدرس masir.۲۳۰۵۵.ir شوند.

مجازات های جایگزین حبس در دستور کار قضات کرمانی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز از تشکیل کارگروه نهادهای ارفاقی در راستای اجرای طرح توانمندسازی خبر داد.

سید مهدی قویدل بیان کرد: مجازات های جایگزین حبس به نوعی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی هدفمند می شود و با توجه به نشست های تخصصی برگزار شده با معاونت برنامه ریزی سعی شده است همگرایی بیشتری در برنامه ریزی قضایی صورت پذیرد.

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان گفت: تمرکز بر آسیب های موجود در حاشیه شهر و سوق دادن مجازات های جایگزین حبس به توانمندسازی و ارائه خدمات عمومی از طریق برنامه های تعیین شده در دست پیگیری است.

وی ضمن تقدیر از قضات صادرکننده مجازات های جایگزین حبس بیان داشت: طرح تدوین شده بر مدار توانمند سازی ساکنین سکونت گاه های حاشیه شهر متمرکز خواهد شد.

این مقام قضایی تأکید کرد: محور اجرای طرح شامل مسائل و خدمات پزشکی، تقویت مرکز بهداشت، تأمین کمک هزینه های تحصیلی و توسعه بهبود فضای آموزشی و حمایت از سازمان های مردم نهاد فعال در این زمینه و حرفه آموزی و غیره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha