۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰
کد خبر: 85521502
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اربعین شهدای خدمت و هفتم تیر در یزد برگزار شد + فیلم

یزد- ایرنا- اربعین شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رییسی و شهدای خدمت، شهدای هفتم تیر و شهید محراب آیت الله صدوقی، روز پنجشنبه با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم معنوی رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهدای خدمت را گرامی داشت و گفت: شهیدان رییسی و آیت الله بهشتی (ره) هر ۲ در راستای تقویت و پیشرفت ایران اسلامی بدون خستگی تلاش صادقانه داشتند.

حجت‌الاسلام‌ " حسن درویشیان " به برخی ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی شهدای خدمت به خصوص شهید رییسی و همراهانش اشاره کرد و ادامه داد: از مهمترین خصوصیات بارز شهیدان رییسی و شهید بهشتی اخلاص در عمل و داشتن تقوای سیاسی در پست‌های مختلف بود.

وی بیان کرد: عدالت محوری، مردمی بودن، پیگیری عدالت اجتماعی، خدمات‌رسانی به مناطق محروم و در اولویت قرار گرفتن این مناطق، ولایتمداری و ساده زیستی در عین پرکاری از دیگر ویژگی‌های خاص شهید رییسی بزرگوار بود.

این مسئول اظهار کرد: دوری از هرگونه اسراف در امور، توجه جدی به بیت المال، توجه به ارزش‌های دینی و انقلابی و داشتن روحیه جهادی در حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی را باید جزء ویژگی‌های برجسته شهیدان خدمت و شهید جمهور ذکر کرد.

درویشیان پرهیز از اشرافی‌گری و پرهیز دادن اطرافیان خود از اشرافی‌گری، روحیه شجاعت ، توجه به ساده زیستی و زندگی طلبگی، استکبار ستیزی و مبارزه با فساد را از دیگر ویژگی‌های مشترک شهیدان بهشتی و رییسی ذکر کرد که باید این فرهنگ و ارزش‌ها در جامعه نهادینه شود.

وی بیان کرد: باید افکار و رویه انقلابی و جهادی شهیدان بهشتی و رییسی در بین مردم و مسئولان روز به روز گسترش یابد و بدون شک خدمات گسترده و مخلصانه شهید جمهور با خدمات ۱۰ سال گذشته در کشور برابری می‌کند و اگر دولت او ادامه داشت بسیاری از مشکلات اقتصادی مرتفع می‌شد.

مداحی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha