دستیار ریاست جمهوری: دولت شهید رییسی کارآمدترین بود

کرمان - ایرنا - دستیار ریاست جمهوری در امر مردمی سازی دولت با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به دولت شهید رییسی گفت: دولت سیزدهم کارآمدترین بود لذا حواسمان باشد این راه باید ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، سیداحمد عبودتیان روز پنجشنبه در ویژه برنامه اربعین شهدای خدمت بزرگداشت یاد شهید جمهور آیت الله سیدابراهیم رییسی و همراهان شهیدشان افزود: رشد علمی و صنعت فضایی ما متوفف شده بود اما در این دولت ۱۲ ماهواره به هوا پرتاب شد که یکی از آنها اکنون در حال تصویر برداری است، در عرصه نظامی نیز پشتیبانی دولت از وعده صادق کارها را پیش برد.

وی با بیان اینکه شهید رییسی موضوع سرمایه اجتماعی را برای دهه ها حل کرد، مردی که دغدغه رهبر معظم انقلاب را داشت تصریح کرد: شهید رییسی الگوی مدیریت دینی بود و اثبات کرد که با مدیریت دینی می توان دنیا را آباد کرد.

دستیار ریاست جمهوری در امر مردمی سازی دولت با اشاره به رفع مشکلات تحریم، فروش نفت، سرعت و حجم خدمت رسانی در دولت سیزدهم که مورد اشاره رهبر معظم انقلاب قرار گرفت بیان کرد: این حجم از اقدامات دولت شهید رییسی در کمتر از سه سال، قابل قیاس با دوره های چهار ساله دولت ها نبود.

وی گفت: اگر امروز می بینیم که در این دوره بحث انتقال آب رفسنجان حل شده و به زودی آب خلیج فارس به کرمان خواهد رسید، این پروژه وعده یک ساله شهید رییسی بود که اجرا شد.

عبودتیان اظهار داشت: چرا یک رییس جمهور پیش از ورود به کرمان به محروم ترین نقطه این استان یعنی کروچان عنبرآباد سفر می کند؟ شهید رییسی به مناطقی رفت که رهبر معظم انقلاب به آنجا سفر کرده بودند و قول هایی را عملیاتی می کرد که گفتمان رهبر معظم انقلاب را داشتند.

وی عنوان کرد: شهید رییسی فردی بود که معیار خدمت را جابجا کرد اما برخی می گوید راه شهید رییسی را متوقف کنیم! گناه شهید رییسی چه بود، غیر از جبران ۱۰ سال عقب ماندگی کشور؟ دولت سه ساله شهید رییسی کشور را به رشد اقتصادی رساند، آیا این راه باید تعطیل شود؟

دستیار ریاست جمهوری در امر مردمی سازی دولت گفت: اقدامات دولت شهید رییسی کسری برق کشور را جبران کرد و تولید نیروگاه ها را سرعت بخشید و نزدیک ۹ هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شد.

وی ادامه داد: دولت پروژه های بزرگ سد سازی، تصفیه‌خانه و آب شیرین کن سیستان را راه اندازی کرد اما مسأله مهم شهید رییسی آبرسانی به روستاها بود زیرا زمانی مردم یک چیز را می خواستند آیت الله رییسی به آن مومن می شد و خواست عمومی مردم را مورد توجه قرار می داد.

عبودتیان یادآور شد: رییس جمهور شهید روزانه ۱۸ ساعت کار سخت و مشقت زا و حتی مستحبات را انجام می داد و می دانست مومن بودن و ایمان به حضرت حق معیار جمهوری اسلامی است، مردم را خلیفه الله می دید و از آنان خسته نمی شد.

وی افزود: شهید رییسی محو در مطالبات مردم بود و هیچگاه اراده خود را به رهبری ترجیح نداد، حالا کدام راه این شهید باید متوقف شود؟ خاکساری و نوکری برای مردم؟ یا کار ۱۸ ساعته و شبانه روزی؟

دستیار ریاست جمهوری در امر مردمی سازی دولت عنوان کرد: در صورتی که رییس جهور شهید، سفر استانی نمی رفت مسایل مردم رفع نمی شد، ۴۰ سال است که این مشکلات وجود دارد و فقط در میدان رفع می شود، شهید جمهور همواره می‌گفت که با بروکراسی اداری مبارزه کنید زیرا قاتل رفتار انقلابی است.

وی ادامه داد: ما از درک مدیریت دینی شهید رییسی عاجز بودیم زیرا ملاک شایسته سالاری داشت، این شهید با مدیریت دینی در اوج قدرت ایستاد و حاضر نشد برای خودش پروژه ای تعریف کند و پروژه های نیمه تمام را تکمیل کرد.

عبودتیان در ادامه با اشاره به اجرای پروژه ها و کارهای معطل مانده، مدارس و بیمارستان ها در دولت سیزدهم گفت: در گرمای خوزستان، پروژه غدیر را برای رفع مشکل ۱۶ شهر هزاران روستا و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت را با چهار بار سفر به این استان به صورت میدانی رفع کرد.

وی بیان کرد: مراقب باشید کلاه سرتان نرود الگویی که رییس جمهور شهید ارائه کرد ما را یاد بزرگان و عزیزانی مثل شهید بهشتی انداخت، شهید رییسی معتقد بود که اختلاف بین قوا نباید وجود داشته باشد و حاضر نشد در دوره مسئولیت کوچکترین چیز را برای خود بخواهد.

دستیار ریاست جمهوری در امر مردمی سازی دولت با بیان اینکه سرتیم حفاظت شهید رییسی علاوه بر حفظ جان شخصیت ها، مراقب جان مردم بود اما برخی افراد می گویند راه شهید رییسی باید تعطیل شود افزود: حتی ما نمی توانستیم نفت بفروشیم، بیش از یک دهه عقب ماندگی داشتیم، نمی توانستیم واکسن وارد کنیم اما در این دولت یک میلیون واکسن در روز را تولید و واردات کردیم.

وی با بیان اینکه برخی افراد کشور را معطل فتنه کردند، تصریح کرد: شهید رییسی نظارت مردم را بر نظارت بوروکراتیک ترجیح می داد و رضایت و نظارت مردم و تکریم آنان را اولویت قرار داد و وقتی مردم را می‌دید از خودرو پیاده می شد و در جلسات خود پیش پای دختر بچه ای از جا برمی خواست.

شهادت آیت الله رییسی سندی بر حقانیت انقلاب است

عبودتیان با بیان اینکه شهادت آیت الله رییسی سندی دیگر بر حقانیت انقلاب اسلامی بود گفت: تبلیغات چند دهه دشمنان نشان می دهد که عصاره انقلاب اسلامی در کسوت نماینده ولی فقیه و امامت جمعه، وزارت امور خارجه، رییس جمهور، استاندار به مقام شهادت نائل می شوند و این حادثه نشان داد اساس در انقلاب اسلامی شایستگانی با سرنوشت شهادت هستند.

وی ادامه داد: گام دوم انقلاب اسلامی ثابت کرد که انقلاب ما آنچنان زنده است که به مسئولان قدرت جاودانگی می‌بخشد و این شهادت باطل السحری بر انزوای ایران شد زیرا ۶۸ کشور برای ادای احترام به شهید جمهور به ایران آمدند.

دستیار ریاست جمهوری در امر مردمی سازی دولت با اشاره به ادای احترام مقامات کشورها به پیکر آیت الله رییسی عنوان کرد: مجامع بین المللی با پرچم های نیمه برافراشته و سکوت به شهدای خدمت ما ادای احترام کردند و هشت کشور پس از این حادثه عزای عمومی اعلام کرد.

وی ابراز داشت: شهدای خدمت نشان دادند که ساختار و قانون جمهوری چقدر مترقی است و در شرایطی که رییس جمهور در حال تشییع است، یک سوم جمعیت در زیر تابوت شهدا بودند و سران کشورها برای ادای احترام آمدند، مسئولان شورای نگهبان و وزارت کشور در حال تمهیدات برای برگزاری انتخابات بودند که این موارد از اقتدار نظام است.

عبودتیان با اشاره به ضرورت برگزاری انتخابات با شکوه تصریح کرد: وابستگی به آمریکا بوی شرف و دین ندارد و در این زمینه نباید مردم را به چیزی وعده دهیم که مشخص نیست می شود یا نمی شود.

به گزارش ایرنا، همچنین اقشار مختلف مردم کرمان با حضور در مصلی امام علی(ع) و شرکت در این آیین ضمن قرائت دعا، فاتحه و مداحی یاد رییس جمهور شهید و همراهانشان را گرامی داشتند.

آیت الله رییسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha