فراق چهل روزه مردم کرمان به یاد شهید جمهور+فیلم

کرمان - ایرنا - ویژه برنامه اربعین شهدای خدمت بزرگداشت یاد شهید جمهور آیت الله سیدابراهیم رییسی و همراهان شهیدشان امروز پنجشنبه در حالی در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد که امتداد خدمت رسانی با افتتاح چندین پروژه در استان کرمان همچنان پس از شهادت نیز ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، چهل روز از حادثه تلخ سقوط بالگرد و شهادت شهید جمهور و همراهانش گذشت، اما هر روز که می گذرد زوایا و ابعاد خدمت رسانی این شهید بزرگوار بیشتر مشخص می شود.

در اربعین شهید آیت‌الله رییسی استان کرمان شاهد افتتاح پروژه‌هایی بزرگ و مهم مانند بهره‌برداری از پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان، آبگیری سد صفا رود رابر پس از ۱۷ سال و چندین پروژه با اهمیت در حوزه آب و برق بود.

همانطور که رییس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی در زمان حیات خود و در چهار سفر به استان کرمان وعده خدمت رسانی و افتتاح طرح ها را داده بود، حال در اربعین این شهید عزیز و همراهانشان شاهد تحقق وعده صادق بودیم.

امروز نیز در ویژه برنامه اربعین شهدای خدمت بزرگداشت یاد شهید جمهور آیت الله سیدابراهیم رییسی و همراهان شهیدشان، تعدادی از مسئولان و اقشار مختلف مردم کرمان در مصلی امام علی(ع)، جمع شدند تا یاد و خاطره شهدای خدمت را گرامی دارند.

حدود ساعت ۱۰ صبح این مراسم که در آن نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران ارشد استان حضور داشتند، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

همزمانی هفتم تیر سالروز انفجار حزب جمهوری اسلامی در سال ۶۰ و شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از همرزمانش با اربعین شهید رییسی که خود در قوه قضاییه از شاگردان شهید بهشتی محسوب می شد، از نکات مراسم امروز بود که تقارن همانندی ۲ شهید مظلوم خدمت را رقم می زد.

سخنران این ویژه برنامه سید احمد عبودتیان دستیار ریاست جمهوری در امر مردمی سازی دولت بود، کسی که نزدیک به سه سال از نزدیک با ویژگی های شخصی و کاری شهید رییسی آشنا شده بود و نکات و خاطرات فراوانی از شهید جمهور داشت.

فراق چهل روزه مردم کرمان به یاد شهید جمهور
سید احمد عبودتیان دستیار ریاست جمهوری در امر مردمی سازی دولت

عبودتیان اقدامات دولت شهید رییسی در کمتر از سه سال را قابل قیاس با دوره های چهار ساله دولت های قبلی ندانست.

وی همچنین با ذکر خاطراتی از شوق شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی برای خدمت رسانی بی وقفه به مردم ذکر کرد که حتی تا روز آخر حیاتش نیز ادامه داشت.

حضور تعدادی از ساکنان حاشیه شهر ‌کرمان با پلاکاردهایی با عنوان در دولت تو خانه آباد شدیم، خانه ات آباد و با نگاه تو بعد از ۲ دهه مردم حاشیه شهر کرمان آرام گرفتند، قدرشناسی خود را نسبت به تلاش های شهید جمهور به تصویر کشیدند.

فراق چهل روزه مردم کرمان به یاد شهید جمهور
حضور جمعی از مردم حاشیه شهر کرمان در آیین اربعین شهدای خدمت

اجرای گروه سرود دختران نوجوان در رثای شهید جمهور و مداحی یکی از مداحان اهل بیت(ع)، در فراق شهدای خدمت از دیگر برنامه های اربعین شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان بود که برگزار شد.

اگر چه شهید جمهور دیگر به صورت فیزیکی در میان ما نیست، اما تلاش های یک هزار روزه این شهید بزرگوار و دولت سیزدهم در خاطره ایرانیان، به ویژه مردم قدرشناس استان کرمان می ماند و برکات آن برای نسل های متمادی ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha