۸ تیر ۱۴۰۳، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 858
کد خبر: 85521655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۶۸۸ شعبه اخذ رای به روی گیلانیان گشوده شد

رشت - ایرنا - ۲ هزار و ۶۸۸ شعبه اخذ رای امروز هشتم تیرماه همزمان با سراسر کشور به روی مردم گیل و دیلم گشوده شد تا در پایان رای گیری جلوه ای از عزم و اراده ملت ایران در تاریخ سازی این سرزمین و مشارکت در سرنوشت خود باشند.

از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۳۱۰ شعبه ثابت و۳۷۹ شعبه نیز سیار است.

یک هزار و ۷۱۳ شعبه در مناطق روستایی و ۹۷۵ شعبه نیز در شهرها مستقر شده اند که از ساعت هشت صبح همزمان با کشور فعالیت خود را آغاز کرده اند و آرا مردم را اخذ می کنند.

احراز هویت در این دوره انتخابات بر اساس اعلام وزارت کشور به صورت الکترونیکی انجام می شود اما اخذ آرا به صورت دستی خواهد بود.

عوامل اجرایی دخیل در انتخابات این دوره در استان اعم از مجریان، ناظران، بازرسان و نیروهای انتظامی ۳۵ هزار نفر هستند که از این تعداد حدود هشت هزار نفر ناظرین انتخابات هستند ، ۲۷۰ نفر بازرس، هفت هزار نفر هم عوامل حفاظت شعب اخذ رای هستند و باقیمانده این تعداد را نیز مجریان برگزاری انتخابات تشکیل می دهند.

پیش از این دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان از تامین و توزیع تعرفه مورد نیاز استان در سطح حوزه های انتخابیه و شعب اخذ خبر داده بود و تاکید کرده بود که تعرفه توزیع شده بیش از جمعیت واجدان شرایط استان است در صورت نیاز شعب فوری تعرفه مازاد تامین می شود.

احراز هویت بر مبنای شناسنامه یا کارت ملی به صورت الکترونیکی انجام می شود.

آمار واجدین شرایط اخذ رای در استان در این دوره انتخابات ریاست جمهوری تقریبا حدود ۲ میلیون و ۱۲ هزار نفر است.

چهاردهمین دوره انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری هشتم تیرماه برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha