وضعیت بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خلخال بلاتکلیف است

اردبیل- ایرنا- رئیس دادگستری شهرستان خلخال گفت: با گذشت بیش از ۲ سال از آغاز اجرای طرح حدنگار در کشور، وضعیت مالکیت بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و زراعی این شهرستان بلاتکلیف است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آرش جعفری روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد شهدای هفتم تیر و همچنین اربعین شهدای خدمت در مسجد جمعه خلخال افزود: از مجموع ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی فاقد سند مالکیت این شهرستان، برای واگذاری ۱۸ هزار هکتار به شرکت مستندساز برای زمینه‌سازی جهت صدور سند مالکیت اقدام شده و وضعیت مالکیت بیش از ۵۰ هزار هکتار هنوز روشن نشده است.

رئیس دادگستری خلخال با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته برای صدور سند مالکیت برای ۱۸ هزار هکتار از اراضی واگذار شده به شرکت مستندساز هم ضعیف است، اظهار کرد: هم‌اکنون روند مستندسازی برای صدور سند از سوی شرکت مجری طرح و دستگاه‌های اجرایی مجری طرح حدنگار در شهرستان تعطیل شده و این در حالی است که وضعیت مالکیت چهار هزار و ۵۰۰ پرونده مستندسازی شده برای صدور سند مالکیت نیز نامشخص است.

جعفری یادآورشد: شهرداری خلخال نیز تاکنون اقدام به ممیزی املاک خود نکرده و کوتاهی شهرداری در این خصوص پذیرفته نیست.

وضعیت بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خلخال بلاتکلیف است

وی ادامه داد: برخی از مسئولان دست‌اندرکار این طرح نیز به جای حل مشکل مردم، مانع‌تراشی کرده و کار را برای کشاورزان و متقاضیان سند مالکیت سخت‌تر و شرایط را برای سوء استفاده افراد فرصت طلب هموار می‌کنند.

رئیس دادگستری خلخال خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک قانون ثبت اموال غیرمنقول الزامی خواهد شد و با اجرای این قانون مبایعه نامه‌های تنظیم شده در دفاتر مشاورین املاک وجه قانونی نخواهد داشت و تنها باید در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم شده‌ باشد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر و همچنین شهدای خدمت اظهار کرد: سند تحول در زمان ریاست شهید جمهور تدوین و پایه‌گذاری و به دستور رئیس قوه حجت‌الاسلام اژه‌ای بروز رسانی و جهت اجرا ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: معماری الگوی اسلامی نظام قضایی مطلوب برپایه فقه و حقوق اسلامی توسط شهید بهشتی صورت گرفت.

جعفری دستیابی به عدالت و جلب رضایتمندی مردم را دو هدف بسیار مهم و ارزشمند سند تحول قضایی کشور اعلام کرد و گفت: دستیابی به اهداف این سند تنها با تلاش دستگاه قضایی امکان‌پذیر نیست و نیازمند همکاری ، هم‌افزایی و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی ذی‌نفع در این زمینه هستیم.

حجت‌الاسلام سیدرضا قدسی ، امام جمعه خلخال نیز با ذکر خصوصیات بارز و منحصر بفرد شهید آیت‌الله بهشتی و همچنین شهید جمهور آیت‌الله رئیسی گفت: بین مسئولی که به مردم خدمت می‌کند و مسئولی که بی‌تفاوت از کنار مشکلات مردم می‌گذرد، تفاوت بسیار است و انتظار می‌رود همه مسئولان با تاسی به شهید بهشتی و شهید رئیسی همه توان خود را برای خدمت بیشتر به مردم و حل مشکلات جامعه به کار بگیرند.

در پایان این مراسم شرکت‌کنندگان با پرپایی آیین عزاداری یاد شهدای هفتم تیر و همچنین شهدای خدمت را گرامی داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha