سد شهیدان امیر تیموری رابر کرمان پس از ۱۷ سال آبگیری شد

کرمان- ایرنا- رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان از آغاز آبگیری سد شهیدان امیر تیموری(صفارود) پس از ١٧ سال با فرمان سرپرست ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش ایرنا، سد شهیدان امیر تیموری در محل تلاقی ۲ رودخانه رودبر و رابر در شهرستان رابر و ۱۸۰ کیلومتری جنوب شهر کرمان ساخته شده‌ است.

حمید علیدادی سلیمانی روز پنجشنبه با اعلام خبر آبگیری این سد افزود: آبگیری سد شهیدان امیرتیموری (صفارود) که عملیات احداث آن از سال ۱۳۸۶ شروع شده بود، آغاز شد.

وی تاکید کرد: این سد از نوع خاکی با هسته رسی است و ارتفاع این سد از پی ۷۷ متر، طول تاج ۹۱۶ متر و عرض این سد ۱۲ متر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان افزود: طول تونل‌های مربوط به این سد ۶۱۶ و ۵۹۴ متر و طول سر ریز آن ۲۶۰ متر است.

وی با اشاره به این که حجم مفید این سد ۵۷ میلیون متر مکعب است، اضافه کرد: سد شهیدان امیرتیموری با کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای کرمان و شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس و همچنین به پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء به منظور تامین آب شرب و بهداشتی شهر رابر و همچنین مهار سیلاب و روان‌آب‌های فصلی رودخانه‌های رودبر و رابر احداث شده است.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: برای این سد تا کنون هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و اعتبار هزینه شده بروز شده برای این طرح ۴٣ هزار و ٧٣٠ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه (شامل جاده جایگزین، احداث پل، ساختمان‌های بهره‌برداری و باقیمانده تملک) ۶هزار میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha