۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۱۵
کد خبر: 81764165
T T
۰ نفر

استاندار كرمان از سد شهیدان امیر تیموری بازدید كرد

۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۱۵
کد خبر: 81764165
استاندار كرمان از سد شهیدان امیر تیموری بازدید كرد

كرمان - ایرنا - استاندار كرمان به همراه جمعی از مسوولان از سد شهیدان امیر تیموری (صفارود) بازدید كرد.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز جمعه در سفر به شهرستان بافت ضمن حضور در جشنواره گردو، از مراحل اجرایی سد صفارود در رابر نیز بازدید كرد.
مدیرعامل شركت آب منطقه ای كرمان در این بازدید با تشریح جزییات روند اجرای سد صفارود و همچنین انتقال آب گفت: این سد تا پایان سال 96 با اعتبار بیش از سه هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
محمدرضا بختیاری افزود: سال گذشته تنها با 45 دقیقه بارندگی نزدیك به 20 میلیون متر مكعب آب جمع آوری شده است.
وی گفت: ساخت تونل از سد صفارود به كرمان در خاورمیانه بی نظیر است و سال گذشته بحث های فنی این پروژه به پایان رسید و این پروژه به مناقصه گذاشته شد كه 30 پیمانكار با توجه به حجم عملیات و برند آن شركت كردند.
وی بیان كرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با توجه به پیشینه و توانمندی كه در احداث تونل دارد به عنوان پیمانكار این پروژه انتخاب و كار انتقال تجهیزات و حفاری نیز شروع شده است.
مدیرعامل شركت آب منطقه ای كرمان گفت: این پروژه با دارا بودن تونل نسبت به انتقال از طریق خط لوله كه در گذشته در حال انجام بود، نزدیك به دو هزار میلیارد ریال ارزان تر تمام خواهد شد ضمن آن كه این تونل به عنوان كریدور جنوب به شمال استان عمل خواهد كرد زیرا از ارتفاعات استان عبور می كند.
وی افزود: با احداث این تونل نزدیك به 700 میلیون متر مكعب آب به شمال استان كرمان منتقل خواهد شد و مشكل آب شرب شهرهای كرمان و رابر برطرف می شود.
بختیاری با بیان اینكه این پروژه می تواند یك برند برای كشور و استان محسوب شود گفت: همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان كرمان حفاری تونل به صورت رسمی آغاز می شود.
استاندار كرمان روز جمعه به منظور شركت در سومین جشنواره گردو، افتتاح، گلنك زنی و بازدید از چند پروژه به شهرستان بافت سفر كرد.
7439/3028