امام جمعه یزد: آموزش قوانین به مردم، موجب کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه آموزش قوانین به مردم، موجب کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود، گفت: تحقق این امر موجب کاهش مشکلات و پیشگیری از آسیب‌هاست.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله " محمدرضا ناصری " به مناسب هفته قوه قضائیه در دیدار رییس کل و کارکنان دادگستری استان افزود: برای کاهش آمار پرونده‌های قضائی و پیشگیری از بسیاری مشکلات اجتماعی بهترین راه، آموزش کامل مردم نسبت به قوانین است.

وی با تبریک هفته قوه قضائیه و تشکر از اقدامات دادگستری ادامه داد: اگر بحث پیشگیری و اطلاع رسانی صحیح به مردم در ارتباط با قوانین و مجازات تخلفات به صورت ویژه مورد توجه باشد و عموم مردم درگیر این آموزش‌ها و اقدامات شوند بسیاری از پرونده‌ها را در آینده نخواهیم داشت.

امام جمعه یزد بیان کرد: این کار نه تنها وظیفه دستگاه قضاست بلکه هر ارگان و نهادی باید مردم را نسبت به قوانین آگاه کند و این موضوع به صورت یک اقدام ملی توسط تمامی دستگاه‌ها انجام شود و همچنین این آموزش‌ها را می‌توان به عنوان یک برنامه آموزشی از ابتدایی شروع کرد.

ناصری با تبریک عید امامت و ولایت و همچنین گرامیداشت شهدای هفتم تیر و شهیدان خدمت به ویژه آیت‌الله شهید رئیسی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران قوه قضائیه مطالب و فرمایشات بسیار ارزشمندی مطرح کردند که تداوم عمل به این رهنمودها قطعا بسیار راهگشا خواهد بود.

مجازات‌های جایگزین حبس به سمت ارائه خدمات به نیازمندان هدایت می‌شود

همچنین رییس کل دادگستری یزد با بیان اینکه حرکت رو به جلویی در مجموعه دادگستری استان طی چند سال گذشته رخ داده اظهار داشت: اقداماتی هم که در آینده قرار است انجام شود بر اساس ریل‌گذاری صورت گرفته و برنامه‌های ابلاغی قوه قضائیه خواهد بود.

" حسین طهماسبی " با تاکید بر اینکه توقع این است که در دوره‌های پیش رو این روند سرعت بیشتری داشته باشد عنوان کرد: یکی از اقدامات خوب صورت گرفته در دستگاه قضا طی ۱۰ سال گذشته، واسپاری امور خرد بوده که نتیجه آن شوراهای حل اختلاف است.

وی با بیان اینکه امروز این اقدام در قالب دادگاه‌های صلح شکل گرفته تصریح کرد: بخش قابل توجهی از پرونده‌های حقوقی و تعدادی از پرونده‌های کیفری توسط این دادگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: از ویژگی‌ این دادگاه‌ها که باید در چند ماه آینده حتما تشکیل شود آن است که در کنار هر کدام از آنها به صورت مستقل شورای حل اختلافی هست که موارد را تا حد امکان به معنای مصالحه به معنای واقعی برگزار کند و به نتیجه برساند.

طهماسبی با بیان اینکه اقدامات گسترده دیگری در دستگاه قضا در سال‌های گذشته انجام گرفته گفت: در حوزه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی در دادگستری استان انجام گرفته و در سال‌های پیش رو هم به لحاظ کمی و کیفی و همچنین هدفمندتر شدن آن قدم‌هایی برداشته می‌شود و حرکت خوبی که در گذشته انجام شده ادامه پیدا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha