امام جمعه یزد: رییس جمهور آینده تمام امور فرهنگی و اقتصادی مردم را مدنظر قرار دهد

یزد- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: کسی که با رای مردم رییس جمهور می شود باید تمام امور دینی و فرهنگی و اقتصادی مردم را مدنظر قرار دهد و برای ارتقا و بهبود آن برنامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، آیت الله "محمدرضا ناصری" در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به موضوع مهم انتخابات با دعوت از مردم برای مشارکت گسترده در این رویداد مهم سیاسی افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که کاندیدای اصلح کسی است که توان و نشاط کاری داشته باشد و از عناصر و همکاران خوب استفاده کند و اعتقاد قلبی و واقعی به مبانی انقلاب داشته و آویزان به قدرت های مختلف نباشد و گمان نکند که راه های پیشرفت از آمریکا می گذرد بلکه ظرفیت های داخلی را مدنظر قرار دهد.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بر پایه خدا و مردم پایه گذاری شده و این مهم باید در نظام اسلامی ما مورد توجه و مشخص باشد.

وی ادامه داد: آقایان مسئولان بدانند وقتی می خواهند مسئولیت بگیرند، تقوا اولین چیزی است که می تواند به رشد و پیشرفت و موفقیت آنها کمک کند، آنها باید در مسیر خدا قرار بگیرند و از خدا اطاعت کنند نه اینکه در مسیر آمریکا، رفقا و احزاب و گوش به فرمان آنها باشند.

ناصری تاکید کرد: همه چیز دست خداست و خدا از همه رئوف تر و از همه غنی‌تر است بنابراین عقلانی نیست که مسیری غیر از خدا انتخاب کنیم و بدانید که اگر با خدا باشید، خدا مشکلات را از مسیر شما بر می دارد.

وی افزود: رییس جمهور شهید یا سردار سلیمانی از افرادی بودند که تقوا پیشه کردند و خدا نیز راه را برای آنها هموار کرد.

امام جمعه یزد در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: انسان متفکری که حرفی بدون فکر نزند و سخنی را بدون فکر نپذیرد، متضرر نخواهد شد همچنانکه حضرت محمد(ص) فرموده اند اگر فردی حرفی را بدون فکر پذیرفت، نادان است و اگر این حرف را به دیگری منتقل کرد، احمق است.

آیت الله ناصری اظهار کرد: کسانی که هر حرفی را می پذیرند و حساب نشده به دیگران منتقل می کنند، عقل درستی ندارند و قرآن در مورد این افراد دستورالعمل دارد؛ بنابراین پیرو شایعات و حرف های بی اساس نباشیم و هر مطلبی را که می شنویم، در مورد آن فکر کنیم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله خانواده بیان کرد: خانواده یک جمعیت مشترک، همفکر و هم قول است که هر چه در کنار هم باشند، خوشحال‌تر و راحت‌تر هستند؛ مردی که در منزل با همسر خود همراه است و به او کمک می کند، ثواب حج عمره دارد.

وی عنوان کرد: در خانه باید کلمه «ما» حاکم باشد، این کلمه نشانه انسجام و وحدت است و در خانواده باید «من» کنار گذاشته شود که اگر اینگونه باشد، بسیاری از مسائل زندگی حل خواهد شد.

آیت الله ناصری یادآور شد: در این همدلی ثواب بسیاری وجود دارد و باید تلاش کنیم این همدلی و همفکری که متاسفانه این روزها دستخوش سبک زندگی‌های امروزی شده، به خانواده ها بازگردد.

مسیری به جز مسیر شهید رئیسی مشکلات را افزایش خواهد داد

امام جمعه بخش مرکزی یزد هم گفت: شهید رئیسی راهی را برگزید که اگر این راه ادامه پیدا نکند مشکلات و نارضایتی در جامعه افزایش پیدا خواهد کرد.

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در "خویدک" یزد با اشاره به تبیین ولایت در سفر زیارتی حج اظهار کرد: حج ایرانیان از همه لحاظ یک حج استثنائی است و در کنار این موارد باید راهنمایانی باشند که حجاج را در تمام مسیر راهنمایی و هدایت کنند تا فرد سردرگم و غافل نشود.

وی با اشاره به فلسفه وجودی امامت افزود: در ابعاد بزرگتر نیز بشریت به مدیری آگاه و هوشیار نیاز دارد تا در هر عصر و زمانی مردم را هدایت و راه درست را برای افراد روشن کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به اهمیت واقعه غدیر به اهمیت مشارکت در انتخابات پرداخت و بیان کرد: در قرآن کریم بیان شده که مدیر جامعه در هر عصر و زمانی باید رهبری و جلوداری جامعه را بپذیرد؛ در بسیاری از امور مردم نیاز به هدایت دارند و در جمهوری اسلامی ایران نیز پس از مقام معظم رهبری، رئیس جمهور نیز شخص مهم در بخش اجرایی کشور است و باید این مسئولیت را بپذیرد.

وی ادامه داد: در مسیر ریاست جمهوری باید منش، کلام، روش رئیس جمهور هدایت‌گرانه باشد و این هدایت‌گری به اهل بیت(ع)، تدین و ایمان واقعی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha