جزییات رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در روستاهای سیل‌زده مازندران

ساری - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات مازندران با اشاره به وقوع سیلاب در برخی از روستاهای این استان گفت که تمام امکانات و زیرساخت های مورد نیاز برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این استان به ویژه روستاهای سیلزده فراهم است.

جواد سالار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه خسارت سنگین ناشی از وقوع سیلاب در سوادکوه که مسدود شدن راه اتباطی و قطعی برق این شهرستان را در پی داشت، هم اکنون نیروهای امدادی و خدمات رسان در حال پاکسازی مسیر هستند.

وی با اشاره به رفع مشکل قطعی برق در سوادکوه، خاطرنشان کرد: با تلاش نیروهای امدادی و خدمات رسان به طور حتم تا پایان امروز راه ارتباطی این شهرستان تا پایان امروز بازگشایی خواهد شد و فردا جمعه نیز زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

وی با اشاره به بارش های سنگین رگباری در ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران از چند روز گذشته، وضعیت دیگر روستاهای این استان به لحاظ امکانات و زیرساخت های مورد نیاز در برگزاری انتخابات آینده را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با تمهیدات و تلاش های صورت گرفته، روستاهای این استان فردا جمعه در فرآیند برگزاری انتخابات هیچ گونه مشکلی ندارند.

وی ابراز امیدواری کرد که روستاییان مازندران همانند گذشته فردا جمعه هشتم تیرماه نیز در پای صندوق های اخذ رای حضوری گسترده و چشمگیری داشته باشند و با مشارکت حداکثری، وفداری خود را به نظام اسلامی را به اثبات برسانند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران، برگزاری انتخابات متعدد در کشورمان را بیانگر حاکمیت مردم ساری دینی در نظام اسلامی دانست و اظهار کرد در شرایطی دشمنان با بسیج امکانات قصد ضربه زدن به نظام اسلامی را دارند، مردم باید با حضور گسترده در پای صندوق های اخذ رای، این توطئه شوم بدخواهان به انقلاب را خنثی کنند.

سالار تصریح کرد: برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رای در مازندران در نظر گرفته شده است که بیش از یکهزار و ۷۷۰ شعبه اخذ رای در مناطق روستایی مستقر می شود.

وی با اشاره به اینکه برای این دوره از انتخابات، ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ شعبه سیار در نظر گرفته شده است، ادامه داد: مازندران دارای ۵۹ حوزه انتخابیه است که ۲۲ حوزه اصلی (فرمانداری‌ها) و ۳۷ حوزه فرعی (بخشداری‌ها) را شامل می شود.

این مقام مسئول با اشاره به جمعیت بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری این استان گفت که دو سوم جمعیت مازندران برابر با ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری واجد شرایط رای دادن هستند.

سالار با بیان اینکه تمام متولدان هشتم تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می توانند در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند، بیان کرد: براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال۱۳۹۵، جمعیت استان مازندران سه میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۷۷ نفر است.

جزییات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روستاهای سیل‌زده مازندران

فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز گفت : چهار هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای بسیجی و پاسداران سپاه کربلا به صورت مستقیم تامین امنیت صندوق های اخذ رای چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری استان را بر عهده دارند.

سردار سرتیپ پادار سیاوش مسلمی با اشاره به اینکه تامین امنیت ۴۷درصد صندوق ها در استان مازندران بر عهده سپاه کربلای استان است، تصریح کرد : از مجموع سه هزار و ۲۲۸ صندوق رای در استان، تامین امینت یک هزار و ۵۰۰ صندوق به بسیج و سپاه کربلا واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد : ۱۰ هزار نفر از پاسداران و بسیجیان عضو گردان های امنیتی و عملیاتی سپاه کربلا برای پیشگیری، پایش، تامین امنیت پایدار و مقابله با هر گونه تهدید احتمالی در سراسر استان سازماندهی شده اند و در آمادگی کامل به سر می برند.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور روز یکشنبه ششم خردادماه ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد؛ انتخاباتی که در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی و تصمیم رؤسای قوای مقننه و قضاییه و سرپرست قوه مجریه، یک‌سال زودتر از زمان خود برگزار می‌شود.

دوسوم جمعیت مازندران واجد شرایط رای‌دهی در انتخابات پیش رو هستند

داوطلبان ورود به پاستور از دهم خرداد ماه به مدت پنج روز فرصت ثبت‌نام کردند و پس از آن شورای نگهبان ظرف ۱۰ روز با بررسی صلاحیت نامزدها، روز بیستم خرداد اسامی کاندیداهای نهایی را اعلام کرد تا از همان فردایش تا هفتم تیرماه به تبلیغ و تبیین دیدگاه‌ها و برنامه‌هایشان بپردازند.

مردم روز هشتم تیرماه پای صندوق می روند تا نهمین رئیس جمهور را انتخاب کنند اما در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، رأی‌گیری مرحله دوم برای انتخاب رئیس دولت چهاردهم ۱۵ تیرماه انجام می‌شود.

ستاد انتخابات کشور، کلیات جدول زمان بندی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را مطابق با اصل ۱۳۱ قانون اساسی بدین شرح اعلام کرده است:‌

۱- صدور دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور به فرمانداران به مدت یک روز و تاریخ اجرای ان دهم خرداد ماه

۲- تشکیل هیات های اجرایی مرکزی و شهرستانی مهلت اجرا یک روز و تاریخ اجرای آن ۱۰ خرداد ماه

۳- ثبت نام از داوطلبان مهلت اجرا پنج روز از زمان انتشار دستور شروع انتخابات و تاریخ اجرای آن ۱۰ تا ۱۴ خردادماه

۴-رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان مهلت اجرا هفت روز و تاریخ اجرای آن ۱۵ تا ۲۱ خرداد ماه

۵- انتشار اسامی نامزدها توسط وزارت کشور مهلت اجرا یک روز و تاریخ اجرای آن ۲۲ خرداد ماه

۶- تبلیغات انتخاباتی نامزدها مهلت اجرا ۱۵ روزه و تاریخ اجرای آن ۲۳ خرداد تا ۶ تیر ماه

۷- ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها مهلت اجرا یک روز و تاریخ اجرای آن هفتم تیرماه

۸- اخذ رای مهلت اجرا یک روزه و تاریج اجرای آن هشتم تیرماه

۹- انجام مرحله دوم(در صورت لزوم) مهلت اجرا یک روزه و تاریخ اجرای آن ۱۵ تیرماه

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha