آزمون سیاسی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی آغاز شد

اراک - ایرنا - چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه راس ساعت هشت صبح و همزمان با نقاط مختلف کشور در یک‌هزار و ۶۸ شعبه اخذ رای ثابت و سیار استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، ۱۷ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی شامل بازرسان، نظارت، انتظامی، امنیتی، رسانه‌ها و پشتیبانی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان سازماندهی شده است.

در این دوره از انتخابات ۲ مدرک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه قابل قبول است و امکان رای دادن با گواهینامه خودرو، گذرنامه و گواهینامه پایان خدمت ممکن نیست.

یک میلیون و ۱۴۶ هزار نفر در این استان واجد شرایط حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند که از این تعداد ۵۰ هزار نفر رای اولی هستند.

ارکان اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی ستاد انتخابات استان مرکزی در یک ماه اخیر با تلاش شبانه‌روزی و تعامل سازنده، بستر انتخاباتی سالم و رقابتی را فراهم آورده و تمهیدات لازم را برای حفاظت از آرای مردمی اندیشیده‌اند.

به گزارش ایرنا، در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، حداکثر ظرف ۵۰ روز باید زمینه برگزاری انتخابات و انتخاب رئیس جمهور جدید انجام شود.

برهمین اساس ستادهای انتخاباتی استان‌ها بلافاصله تشکیل و ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری از ۱۰ خرداد آغاز شد و پس از طی مراحل قانونی امروز جمعه هشتم تیرماه جاری انتخابات برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha