۹۶۰ نماینده نامزدها بر فرایند انتخابات در گلستان نظارت می‌کنند

گرگان- ایرنا- رییس ستاد انتخابات گلستان با بیان اینکه انتخابات در سلامت و امنیت کامل برگزار می‌شود، گفت: ۹۶۰ نفر از نمایندگان نامزدها بر فرایند انتخابات در گلستان نظارت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، سیدعلی مهاجر روز جمعه در ستاد خبری انتخابات گلستان اظهار کرد: فرایند انتخابات از ششم خرداد ماه با ابلاغ وزیر کشور در استان گلستان شروع شد و جلسات متعدد و مختلف در هیات‌های اجرایی و نظارت برای آمادگی بهتر پای صندوق‌های رای تشکیل گردید.

وی از فعالیت ۲۴ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی، انتظامی، قضایی و بازرسی در گلستان خبر داد و افزود: این نیروها از ساعت ۴.۳۰ دقیقه صبح امروز تلاش کردند فرایند اجرای انتخابات را ساعت هشت صبح برگزار کنند و خوشبختانه گلستان در راه‌اندازی شعب اخذ رای جزو استان‌های پیشرو بود.

رییس ستاد انتخابات گلستان با بیان اینکه هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در گلستان برپا می شود که ۶۷۳ شعبه اخذ رای در شهر و ۸۴۲ شعبه در روستاها فعال خواهند شد، تصریح کرد: از هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای، ۵۲ شعبه سخت گذر در هفت شهرستان استان گلستان وجود دارد.

مهاجر ادامه داد: مردم گلستان براساس ماده ۱۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند با شناسنامه و یا کارت ملی جدید در انتخابات شرکت کنند.

۹۶۰ نماینده نامزدها بر فرایند انتخابات در گلستان نظارت می‌کنند

وی از حضور بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ رای اولی در استان گلستان خبر داد و افزود: تمهیدات لازم برای حضور یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ گلستانی پای صندوق‌های رای فراهم شده است.

رییس ستاد انتخابات گلستان با بیان اینکه همیاران رای و کودکان و نوجوانان همراه خانواده های خود در جشن ملی خانوادگی شرکت می کنند، تصریح کرد: براساس آخرین رتبه‌بندی در راه‌اندازی شعب اخذی رای ما جزو استان دوم در کشور شدیم که توانستیم راس ساعت همه هزار و ۵۱۵ شعبه را فعال کنیم.

مهاجر از مردم خواست در ابتدای ساعت آغازین رای‌گیری پای صندوق رای حاضر شوند و یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند هیچ توجیهی برای تردید مردم برای حضور پای صندوق رای وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه گلستانی‌های باغیرت و صبور با شهادت رییس جمهور، حامی و یار خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: مردم ایران به ویزه گلستان با حضور حداکثری و پرشور خود در انتخابات حماسه دیگری را خلق کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از ساعت هشت صبح امروز جمعه هشتم تیر در استان گلستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ گلستانی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که از این ۹ هزار و ۶۴۳ نفر برای اولین بار اثرگذاری در تعیین سرنوشت کشور را با شرکت در انتخابات تجربه می‌کنند.

به گفته رییس ستاد انتخابات گلستان هزار و ۵۱۵ صندوق، آرای هم استانی‌ها را جمع‌آوری می‌کند که از این تعداد هزار و ۲۱۲ شعبه ثابت و ۳۰۳ شعبه سیار است.

۶ هزار ناظر باتجربه و آموزش‌دیده در شعب اخذ رأی گلستان بر فرایند انتخابات نظارت می‌کنند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور فردا (جمعه) هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

با انصراف زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی؛ «سعید جلیلی»، «محمد باقر قالیباف»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ گلستانی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که از این ۹ هزار و ۶۴۳ نفر برای اولین بار اثرگذاری در تعیین سرنوشت کشور را با شرکت در انتخابات تجربه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha