گزارش مردمی از روند انتخابات در گلستان با دقت پیگیری می‌شود

گرگان- ایرنا- رییس هیات نظارت بر انتخابات استان گلستان با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف در انتخابات گلستان دریافت نشده است، گفت: شکایت و گزارش‌های مردمی در روند برگزاری انتخابات به طور دقیق جمع‌بندی و پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا بهمنی‌نژاد روز جمعه در ستاد خبری انتخابات گلستان اظهار کرد: شورای نگهبان با راه‌اندازی سامانه «مردم ناظر» آماده دریافت شکایات و گزارشات مردم گلستان در انتخابات است که این گزارشات به طور دقیق جمع‌بندی و پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز روز جشن و نشاط ملی ما ایرانیان است، افزود: در سایه اقدامات و تدابیر اندیشیده شده، استان گلستان شروع خوبی را در آماده‌سازی شعب اخذ رای و راه‌اندازی دستگاه‌های احراز و شروع اخذ رای در ساعت هشت صبح داشت.

رییس هیات نظارت بر انتخابات گلستان سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم را امری مهم و ضروری خواند و یادآور شد: قانون این وظیفه مهم را بر عهده شورای نگهبان گذاشته که در همین راستا ناظران متعهد و آموزش دیده در ایام انتخابات به کارگیری شدند.

بهمنی‌نژاد با بیان اینکه در انتخابات امروز بیش از پنج هزار نفر از ناظران برای صیانت از آرای مردم و نظارت بر تمامی فرایندها تعیین شدند، متذکر شد: به طور متوسط در هر شعبه سه نفر ناظر حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد دیگر اطمینان‌بخش سلامت انتخابات، اختیاری است که قانون به نامزدهای انتخابات داده و برابر آخرین آمار هزار نفر از نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حضور یافته و بر فرایند انتخابات نظارت می‌کنند.

رییس هات نظارت بر انتخابات گلستان گفت: گرچه انتخابات در یک روز برگزار می‌شود اما مقدمه برگزاری یک روزه انتخابات مرهون زحمات و تلاش‌های چند ماهه عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و غیره است.

بهمنی‌نژاد افزود: در ایام تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری نیز تخلف قابل ملاحظه‌ای که نیاز به رسیدگی در مراجع قضایی داشته باشد گزارش نشده است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از ساعت هشت صبح امروز جمعه هشتم تیر در استان گلستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ گلستانی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که از این ۹ هزار و ۶۴۳ نفر برای اولین بار اثرگذاری در تعیین سرنوشت کشور را با شرکت در انتخابات تجربه می‌کنند.

به گفته رییس ستاد انتخابات گلستان هزار و ۵۱۵ صندوق، آرای هم استانی‌ها را جمع‌آوری می‌کند که از این تعداد هزار و ۲۱۲ شعبه ثابت و ۳۰۳ شعبه سیار است.

۶ هزار ناظر باتجربه و آموزش‌دیده در شعب اخذ رأی گلستان بر فرایند انتخابات نظارت می‌کنند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور فردا (جمعه) هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

با انصراف زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی؛ «سعید جلیلی»، «محمد باقر قالیباف»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ گلستانی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که از این ۹ هزار و ۶۴۳ نفر برای اولین بار اثرگذاری در تعیین سرنوشت کشور را با شرکت در انتخابات تجربه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha