سیل به حدود یکهزار هکتار از شالیزارهای دودانگه ساری خسارت زد

ساری- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طبق بررسی‌های اولیه، سیل به حدود یکهزار هکتار از شالیزارهای چندین روستاهای دو دانگه ساری خسارت وارد کرده است.

به گزارش روزجمعه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران باک بک مومنی افزود :سیل ویرانگر عصر چهارشنبه ۶ تیرماه، خسارات سنگینی به مزارع شالیزاری، راه‌ها و خانه‌های به بخش دودانگه ساری وارد کرد.

وی با بیان این که سیل به به شالیزارهای مناطق خوش نشان، سیاهدشت، دشت وزوار، کرچا، علی آباد دودانگه ساری از ۲۵ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرده است، ادامه داد:‌ در برخی از این اراضی شالیزاری، عدم لایروبی انهار، کانال‌ها، سردهنه‌های انهار و عدم رعایت حریم انهار و رودها به عنوان عامل اصلی خسارات وارده تشخیص داده شده است.

وی توضیح داد:‌پس از فروکش کردن سیل و با حضور کارشناسان در مزارع آسیب‌دیده، تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال خسارت برای شالیزارهای دودانگه ساری برآورد شده است.

مومنی ادامه داد:‌علاوه بر مزارع شالیزاری، سیل به محورهای مواصلاتی دودانگه ساری از جمله سنگده به پل سفید، سر دهنه پل‌ها و تعدادی از منازل مسکونی در روستاهای این بخش نیز خسارت وارد کرده و آنها را دچار آبگرفتگی و تخریب کرده است.

وی گفت: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی مازندران و سایر دستگاه‌های ذیربط در حال برآورد نهایی خسارات وارده و اتخاذ تدابیر لازم برای جبران خسارات و کمک به سیل‌زدگان هستند.

سیل به حدود یکهزار هکتار از شالیزارهای دودانگه ساری خسارت زد

بارندگی های سیل آسا از حوالی ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه پنجم تیر پس از بارندگی‌های شدید در مناطقی از ارتفاعات مازندران از جمله سوادکوه جریان‌های سیلابی ایجاد شد و خساراتی بر جا گذاشت. طبق آمار هواشناسی بیش از ۶۰ میلی متر بارندگی از روز چهارشنبه تا صبح پنجشنبه در مناطق مختلف مازندران ثبت شد.

طبق آمار رسمی جهاد کشاورزی مازندران امسال ۲۱۵هزار هکتار از زمین های استان زیر کشت برنج رفت که سهم شهرستان ساری ۲۵ هزار هکتار و ۳۲۲ هکتار اراضی شالیزاری است،

بخش دودانگه از شمال با بخش کلیجان رستاق ساری، از سمت راست با بخش چهاردانگه، از سمت چپ با سوادکوه و در جنوب با رشته کوه‌های البرز و استان سمنان هم‌جوار است.

این بخش حدود ۵۷۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت بخش دو دانگه شهرستان ساری در سال ۱۳۹۵ برابر با هفت هزار و ۶۵۳ نفر بوده ‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha