لزوم جبران خسارات سیل به اراضی شالیزاری مازندران

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با بیان اینکه بیشترین خسارت وارده سیل روزهای اخیر مربوط به اراضی شالیزاری و محصولات زراعی بوده است، گفت: پیگیری‌های لازم جهت بازسازی مناطق آسیب دیده در جریان است.

به گزارش ایرنا، سیلاب در روزهای پایانی بهار و با شروع تابستان هم مهمان آسمان مازندران شد، حجم سیلاب به حدی بالا بود که موجب بستن جاده و مشکلاتی برای مردم و خودروهای عبوری در محورهای چالوس و سوادکوه شد.

در میان خسارت سیلاب کشاورزان نیز خسارات را دیدند، طوری‌که نشاهای که درحال قد کشیدن و تبدیل به خوشه بود با وقوع سیلاب زیر انبوهی از گل و لای و آوردهای رودخانه‌ای مدفون شدند.

یوسف نوری روز دوشنبه درباره جبران خسارات سیل با اشاره به بارش‌های سیل آسا و جاری شدن سیلاب در آغازین روزهای تابستان در مناطق مرکزی استان، اظهار کرد: این سیلاب خسارت زیادی را به بخش‌های مسکونی، اراضی شالیزاری، زراعی، باغی، جاده بین مزارع و سردهنه‌های کشاورزی وارد کرده است.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت وارده مربوط به اراضی شالیزاری و محصولات زراعی بوده است، افزود: خسارت در حوزه آب و خاک بیشتر مربوط به تخریب کانال‌ها و سر دهنه‌های کشاورزی و جاده بین مزارع است.

لزوم جبران خسارات سیل به اراضی شالیزاری مازندران

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ۱۵ روستا درگیر سیل شدند، بیان کرد: عوامل مهم شناسایی شده سیلاب لایروبی نشدن انهار، کانال‌ها و سردهنه‌ها، تجاوز به بستر طغیانی و فعال رودخانه‌ها و درخت‌های ایستاده در بستر بوده است.

نوری با تاکید بر تسریع در خدمات‌رسانی به مردم و بازگشایی مسیرهای آب‌گرفته، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌ بازدیدهای انجام شده برآورد خسارت سیل برای تصمیم گیری در خصوص حمایت‌های دولتی به مراجع کشوری ارسال و پیگیری‌های لازم جهت بازسازی مناطق آسیب دیده در جریان است.

استاندار مازندران در جریان وقوع سیل در سوادکوه و بخش‌های دودانگه از نزدیک در جریان خسارت و پیگیری بازگشایی‌ راه‌ها بازدیدهای مکرری را انجام می‌دهد.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره خسارت به بخش کشاورزی روستاهای دودانگه، چهاردانگه، سوادکوه و سایر، اظهار کرد: تاکید بیمه‌گذار بر بیمه کشاورزی است ولی حسب تاکید استاندار مازندران مقرر شد از بند ظ تبصره ۷ خسارت به کشاورزان جبران می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha