حضور پرشور عشایر گلستان در انتخابات چهاردهم+ فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- عشایر گلستان با حضور پرشور خود در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر عشق و علاقه‌ به ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، عشایر ترکمن گلستان از ساعات ابتدایی رای‌گیری همراه با خانواده‌های خود با حضور در شعب انتخاباتی فعال نزدیکترین روستاهای محل اتراق خود، در شهرستان‌های کلاله، مراوه‌تپه و گنبدکاووس به نامزد اصلح مورد نظرشان رای دادند.

به گفته مدیر کل امور عشایر گلستان، عشایر استان که در تمام صحنه‌ها از جمله انتخابات همگام با مردم ایران با افتخار در میدان حضور داشتند این بار هم از همان ساعات اولیه خود را به شعب اخذ رای رساندند.

اسماعیل انصاری افزود: عشایر همیشه گوش به فرمان رهبری هستند و با حضور پرشور خود در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هیچگاه اجازه نمی‌دهند دشمنان به هدف خود که همان کم اهمیت جلوه دادن این رویداد سیاسی است، برسند.

وی با اشاره به مشارکت بالای ۹۰ درصدی جامعه عشایر گلستان در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری، اظهار امیدواری کرد این دوره هم شاهد مشارکت حداکثری آنان پای صندوق‌های رای باشیم.

گلستان یکی از استان‌های عشایری کشور است که چهار هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری بومی ترکمن و کوچنده با مجموع جمعیت افزون بر ۲۳ هزار نفر در مراتع این استان زندگی می‌کنند.

جامعه عشایری گلستان را ۲ تیپ از عشایر کوچنده کُرد خراسان‌های شمالی و رضوی و تعداد محدودی از سمنان و عشایر ترکمن استان تشکیل می‌دهند که در مجموع ۵۷۷ هزار رأس دام شامل گوسفند، بز، گاو و شتر برای پرورش در اختیار دارند.

قلمرو زیستی عشایر کوچنده و بومی گلستان ۳۵۰ هزار هکتار از مراتع شرق استان است و ۶۹ درصد از آنان در مراتع مراوه‌تپه، ۲۵ درصد در گنبدکاووس و ۶ درصد در کلاله حضور داشته و قشلاق می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از ساعت هشت صبح امروز جمعه هشتم تیر در استان گلستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ گلستانی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که از این ۹ هزار و ۶۴۳ نفر برای اولین بار اثرگذاری در تعیین سرنوشت کشور را با شرکت در انتخابات تجربه می‌کنند.

به گفته رییس ستاد انتخابات گلستان هزار و ۵۱۵ صندوق، آرای هم استانی‌ها را جمع‌آوری می‌کند که از این تعداد هزار و ۲۱۲ شعبه ثابت و ۳۰۳ شعبه سیار است.

۶ هزار ناظر باتجربه و آموزش‌دیده در شعب اخذ رأی گلستان بر فرایند انتخابات نظارت می‌کنند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور فردا (جمعه) هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

با انصراف زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی؛ «سعید جلیلی»، «محمد باقر قالیباف»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha