پوشش لحظه‌ به لحظه اخبار انتخابات در گلستان با ۲۷۳ خبرنگار و عکاس

گرگان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: ۲۷۳ خبرنگار و عکاس از خبرگزاری‌ها، رسانه‌های مکتوب و مجازی، اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در استان پوشش می‌دهند.

به گزارش ایرنا، الهام متین روز جمعه در ستاد خبری انتخابات گلستان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی نقش به‌سزایی در آگاهی‌بخشی به مردم دارد، اظهار کرد: اصحاب رسانه گلستان با تبیین ضرورت حضور حداکثری نقش مهمی در برگزاری انتخابات باشکوه دارند.

وی به رتبه سوم استان گلستان در مشارکت انتخابات پیشین مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: گرچه حضور پرشور مردم گلستان در انتخابات و کسب رتبه سوم کشور در مشارکت علل متعددی داشت اما یکی از علل مهم این موفقیت، نقش‌آفرینی اصحاب رسانه در تبیین اهمیت انتخابات و دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ابراز امیدواری کرد؛ استان گلستان با تلاش رسانه‌های استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت بالای انتخاباتی داشته باشد و در جایگاه‌های نخست کشور بایستد.

متین همچنین از راه‌اندازی شعب ویژه انتخابات برای اهالی هنر و رسانه استان خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای آغاز رای‌گیری انتخابات چهاردمین دوره ریاست جمهوری در روز جمعه هشتم تیر، اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی و اقشار مردم ساکن در مرکز استان می‌توانند به شعبه مستقر در سازه نمایشگاهی تالارفخرالدین اسعد گرگانی مراجعه کنند و رای خود را به صندوق بیاندازند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از ساعت هشت صبح امروز جمعه هشتم تیر در استان گلستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ گلستانی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که از این ۹ هزار و ۶۴۳ نفر برای اولین بار اثرگذاری در تعیین سرنوشت کشور را با شرکت در انتخابات تجربه می‌کنند.

به گفته رییس ستاد انتخابات گلستان هزار و ۵۱۵ صندوق، آرای هم استانی‌ها را جمع‌آوری می‌کند که از این تعداد هزار و ۲۱۲ شعبه ثابت و ۳۰۳ شعبه سیار است.

۶ هزار ناظر باتجربه و آموزش‌دیده در شعب اخذ رأی گلستان بر فرایند انتخابات نظارت می‌کنند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور امروز (جمعه) هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

با انصراف زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی؛ «سعید جلیلی»، «محمد باقر قالیباف»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ گلستانی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که از این ۹ هزار و ۶۴۳ نفر برای اولین بار اثرگذاری در تعیین سرنوشت کشور را با شرکت در انتخابات تجربه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha