انتخابات در نگارستان ایران؛ همه آمدند
حضور پرشور مردم آزادشهر گلستان در انتخابات ریاست جمهوری

گنبدکاووس- ایرنا- چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که از ساعت هشت صبح امروز (جمعه) هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور شروع شد، جلوه‌های زیبایی از حضور اقشار، اقوام و مذاهب اسلامی را در استان گلستان، سرزمین برادری و وحدت، ایجاد به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، شهرها و روستاهای مختلف استان گلستان از همان دقایق ابتدایی امروز شاهد حضور پرشور دختران و پسران و زنان و مردان این خطه از ایران اسلامی از رای اولی‌ها و جوان‌ها گرفته تا میان سال‌ها و سالمندان و نیز زوج‌های جوانی بود که زندگی مشترک خود را باحضور در شعب اخذ رای و مشارکت سیاسی در سرنوشت کشورشان شروع کردند.

برخی شرکت کنندگان در انتخابات امروز با دوستان خود آمده بودند، برخی به اتفاق اعضای خانواده و برخی به تنهایی، فرقی نمی‌کرد هرکدام از این حضورها درسی بود و پیامی داشت، پیامی که احساس مسئولیت در تعیین سرنوشت کشور و عزت و اقتدار آن برجسته بود.

«سیدمرتضی حسینی» شهروند گنبدی که به گفته خودش در هر دوره از انتخابات جزو اولین‌های شهرش در رای دادن است و امروز به اتفاق دوست قدیمی‌ و بزرگترش «محمود ضیغمی» در شعبه شماره یک مسجد قائمیه حضور یافته بود، پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: انتخابات صحنه مشارکت سیاسی همه مردم است که باید نسبت به شرکت در آن احساس مسئولیت کنند.

وی که سن خود را ۸۰ سال اعلام کرد، افزود: من همیشه سعی می‌کنم در ساعات اولیه در انتخابات شرکت کنم و از همه مردم و واجدین شرایط هم می‌خواهم رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند.

«محمود ضیغمی» دوست سیدمرتضی هم که ۸۳ سال دارد، هم شرکت در انتخابات را یک وظیفه قانونی و شرعی دانست و گفت: هر کس به کشور و سرنوشت آن علاقمند است باید در این عرصه مهم سیاسی حضور یابد.

وی افزود: انتظار بیشتر مردم از رئیس جمهور آینده رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم همانند دولت شهید آیت الله رئیسی است که شبانه روزی برای برطرف کردن آن تلاش می‌کرد.

انتخابات در نگارستان ایران؛ همه آمدند
شرکت سیدمرتضی و محمود، ۲ دوست گنبدی در انتخابات

یک خانم خانه دار هم که در یکی از شعب اخذ رای حضور یافته بود، گفت: به فرمان رهبرم و اینکه دل ایشان را شاد کنم در انتخابات شرکت کردم.

معصومه قره خانی افزود: انتخابات بویژه ریاست جمهوری، اهمیت زیادی دارد چرا که ما با رای خود عالی‌ترین مقام اجرایی کشور را انتخاب می‌کنیم.

وی اضافه کرد: هرچه حضور مردم در انتخابات پرشورتر باشد و رئیس جمهور منتخب با رای بالا برگزیده شود، می‌تواند بهتر و بیشتر از حقوق مردم دفاع و مطالبات آنها را محقق کند.

یک زوج میانسال گلستان هم که در یکی از شعب اخذ رای منطقه شرق آن حضور یافته بودند به خبرنگار ایرنا گفتند: برای اعتلای کشورشان و توسعه و پیشرفت آن همیشه در انتخابات شرکت می‌کنند.

«احمد و طیبه» افزود: شرکت در انتخابات، وظیفه شرعی و ملی هر شهروند ایرانی است که باید با استفاده از این فرصت، فرد اصلحی را برای اداره امور اجرایی کشور انتخاب و موجبات عزت و سربلندی بیشتر ایران در منطقه و جهان شوند.

این زوج میانسال اضافه کردند: مردم باید به فرد اصلحی رای دهند که دغدغه وطن، دین و رفع مسائل کشور را داشته باشد.

«حمیده آقچلی» یکی از بانوان ترکمن استان گلستان هم پس از انداختن رای خود در صندوق به خبرنگار ایرنا گفت: انتخابات ریاست جمهوری از مهمترین انتخابات در کشور است.

وی افزود: برای اینکه در سرنوشت کشورم سهیم باشم در انتخابات شرکت کردم و از همه مردم می‌خواهم در ساعات باقی مانده در این عرصه مهم سیاسی حضور یافته و سهیم باشند.

«رضا جودکی» از جوانان گلستانی هم باحضور در انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگار گفت: رفع مطالبات جوانان بویژه اشتغال، مسکن و ازدواج مستلزم شرکت در انتخابات و رای به نامزد اصلح است.

وی افزود: هدف من از حضور در انتخابات این بود که به دشمنان نشان دهم و بگویم که جوانان ایران نسبت به سرنوشت کشورشان بی‌تفاوت نیستند.

جودکی اضافه کرد: مطمئن هستم حضور پرشور اقشار مختلف مردم در انتخابات به رفع مسائل و مشکلات کشور توسط رئیس جمهور منتخب کمک خواهد کرد.

همچنین عروس و داماد اهل روستای «چناران» شهرستان مرزی مراوه‌تپه هم باحضور در پای صندوق اخذ رای، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت و بینش سیاسی خود را به نمایش گذاشتند.

«امان‌گل قادری» خواهرزاده شهید «سیدمحمد خلقتی» ساکن روستای چناران بخش مرکزی مراوه‌تپه در نخستین روز از زندگی مشترک به همراه همسر خود «خالد منگلی‌پور» ساکن روستای «قزل اتاق» بخش گلیداغ این شهرستان در پای صندوق رای حضور یافتند.

انتخابات در نگارستان ایران؛ همه آمدند
آغاز زندگی مشترک زوج مراوه‌تپه در انتخابات

به گزارش ایرنا، انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور امروز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ درحال برگزاری است.

با انصراف زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی؛ «سعید جلیلی»، «محمد باقر قالیباف»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب اسلامی دارد که از این تعداد یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ نفر آنها واجد شرایط رای دادن در انتخابات امروز هستند.

مطابق داده‌های رییس ستاد انتخابات گلستان، هزار و ۵۱۵ صندوق، آرای واجدین شرایط در این استان شمالی را جمع‌آوری می‌کنند که از این تعداد هزار و ۲۱۲ شعبه ثابت و ۳۰۳ شعبه سیار است.

همچنین ۶ هزار ناظر باتجربه و آموزش‌دیده در شعب اخذ رای گلستان بر فرایند انتخابات نظارت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha