شلوغی شعب اخذ رای مناطق گرمسیری کرمانشاه با خنک شدن دمای هوا

قصرشیرین- ایرنا- مردم شهرستان‌های گرمسیری قصرشیرین و سرپل‌ذهاب که امروز دمای هوای بیش از ۴۵ درجه را تجربه کردند با خنک شدن هوا و در ساعات پایانی فرایند رای گیری در شعب اخذ رای حضور یافته‌اند و این موضوع منجر به تشکیل صف و ازدحام جمعیت در برخی از شعب این مناطق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم قصرشیرین و سرپل‌ذهاب متشکل از شیعه، سنی و اهل حق که در دوران هشت سال دفاع مقدس با وحدت و یکپارچگی در برابر دشمن ایستادند، امروز هشتم تیرماه نیز همچون انتخابات های گذشته با وجود گرمای تیرماه این منطقه و آفتاب داغ و سوزان این مناطق در خانه نمانده و به شعب اخذ رای آمدند تا در تعیین سرنوشت سیاسی خود اعلام حضوری دوباره داشته باشند.

همه آمدند

امروز همه آمدند از پیرزن ۸۲ ساله قصرشیرینی که با پوشش محلی و با لهجه کردی قصری هدفش را استفاده از حق رای خود در تصمیم گیری کشور می دانست تا پیرمرد ۹۴ ساله سرپل ذهابی که با محاسن سفیدش اعلام کرد برای نظام آمده و تا کودکی که در آغوش پدر و مادرش عرق ریزان خوابش برده بود و این ها آمده بودند تا در انتخابات و عرصه این تکلیف سیاسی و واجب حضوری فعال داشته باشند.

مرزنشینان قصرشیرین در مصاحبه با خبرنگار ایرنا هدفشان را در وهله اول لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب و تداوم راه شهید جمهور شهید آیت الله ابراهیم رئیسی بیان کرده و اعلام کردند که آمده اند تا به دشمنان و بدخواهان این آب و خاک نشان دهند که دلشان برای این مرز و بوم می تپد و آمده اند تا با آرای خود و استفاده از حق رای که نظام برایشان ایجاد کرده بار دیگر سرنوشت چهار سال آینده کشور را خودشان انتخاب کنند.

امروز در قصرشیرین همه آمدند از کارمند، کارگر، تاجر، پیله ور، بازنشسته، معلم، دانشجو و پیر و جوان و حتی شاهد حضور کودکان و نوجوانانی بودیم که به سن قانونی رای دادن نرسیده بودند اما همراه خانواده و به عنوان مشوق پدر و مادر در این رویداد مهم اعلام حضور کنند و با آرای خود تیر خلاصی بر قلب دشمنان نظام بزنند و برای دفاع از امنیت و اقتدار کشور به وظیفه دینی، شرعی و عقلی خود عمل کنند.

با وجود گرمای هوا و نبود کولر گازی در بیشتر شعب اخذ رای، اعضای شعب نیز از صبح امروز با نشاط و پرشور حضوری خستگی ناپذیر دارند و با روی گشاده پذیرای رای دهندگان هستند و در صحبتی که با عوامل شعب نیز داشتم آن ها نیز عنوان کردند که برایشان خستگی و گرما معنا ندارد و آماده اند تا در راه نظام و کشورشان تا آخرین قطره خونشان ثابت قدم بایستند.

شلوغی شعب اخذ رای مناطق گرمسیری کرمانشاه با خنک شدن دمای هوا

فرماندار قصرشیرین در شعبه شماره ۱۸ شهری قصرشیرین در مدرسه زینب کبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات، افزود: فرایند رای گیری در شهرستان قصرشیرین در ۳۹ شعبه اخذ رای ثابت و سیار شهری و روستایی از ساعت هشت صبح تا کنون ادامه دارد و ۷۵۰ نفر از عوامل بازرسی، امنیتی، اجرایی، نظارتی و نمایندگان فرماندار پای کار هستند.

محمد نجفی اضافه کرد: اکنون که در ساعات پایانی فرایند رای گیری هستیم برخی شعب شلوغ شده و زمان اخذ رای از واجدان شرایط تا ساعت ۲۴ که وزارت کشور اعلام کرده ادامه دارد و مردم می توانند با مراجعه به شعب، آرای خود را به صندوق های رای بیندازند و در این رویداد مهم سیاسی شرکت کنند.

وی افزود: برای مشارکت روستاییان تعدادی صندوق در روستاها و در بخش سومار نیز پنج صندوق رای برای مشارکت مردم مستقر شده است و از همه اقشار مردم برای حضور در انتخابات بر اساس وظیفه شرعی، ملی و قانونی دعوت می کنم چون این حضور باعث می شود تا بار دیگر دشمنان و بدخواهان نظام در رسیدن به اهداف شوم خود ناامید و مایوس شوند.

وی ادامه داد: تا کنون هیچ تخلف و مشکلی در شعب اخذ رای شهرستان رخ نداده و روند برگزاری انتخاباتی امن و سالم و در کمال آرامش در حال انجام است.

شلوغی شعب اخذ رای مناطق گرمسیری کرمانشاه با خنک شدن دمای هوا

صف های طولانی رای دهندگان در برخی شعب شهری با خنک شدن هوا

فرماندار سرپل ذهاب نیز از ازدحام در برخی شعب اخذ رای با نزدیک شدن به ساعات پایانی فرایند رای گیری در این شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون شاهد صف های طولانی در برخی از شعب شهری اخذ رای برای مشارکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم.

صدرالله بابلی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ۱۰۰ شعبه ثابت و سیار شهری این شهرستان با حضور یک هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای اجرایی، نظارتی و بازرسی و امنیتی در حال برگزاری است و از صبح امروز شاهد حضور قشرهای مختلف مردم متشکل از زنان، مردان، افراد کهنسال و حتی کودکانی بودیم که به سن قانونی رای نرسیده بودند و با وجود گرمای هوا احساس تکلیف کردند تا در این رویداد مهم مشارکت داشته باشند.

وی اظهار کرد: ازدحام مردم این شهرستان در ساعات پایانی فرایند رای گیری و در شعبه‌های اخذ رای نشان از احساس تکلیف آن ها در تعیین سرنوشت سیاسی خود و عمل به دستورات رهبر معظم انقلاب و تداوم راه شهید جمهور و شهدای خدمت است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: مردم با لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب بار دیگر آرمان‌های بلند امام و رهبری و استفاده از حق مشروع خود برای مشارکت در تعیین سرنوشت، پرشور و با نشاط حاضر شده‌اند و تمام شعبه‌های اخذ رای امروز میعادگاه پرشور و با نشاط مردمی است که بازهم با پایبندی به نظام آمده‌اند تا خالصانه حضور خود را در پاسداری از ارزش‌های این نظام و شرکت در انتخابات به اثبات برسانند.

شلوغی شعب اخذ رای مناطق گرمسیری کرمانشاه با خنک شدن دمای هوا

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: تمهیدات لازم از قبل پیش بینی شده و تعرفه به میزان کافی در اختیار شعب قرار گرفته و تا هر زمان که ستاد انتخابات کشور زمان رای گیری را تمدید کند درب شعب به روی مردم باز است و مردم می توانند با کمال آرامش در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

بابلی یادآور شد: همه عوامل اجرایی نظارتی و بازرسی و تأمین امنیت شعب خستگی ناپذیر در صحنه حضور دارند و زمینه‌ساز حضور مردم برای مشارکت در انتخابات هستند.

او اضافه کرد: تاکنون مساله و مشکل خاصی در شهرستان نداشته‌ایم و امیدواریم تا پایان رای گیری کماکان شاهد حضور مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

چهار نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف هستند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha