هواشناسی اصفهان درباره فعال شدن کانون‌های گرد و خاک هشدار داد

اصفهان - ایرنا- اداره کل هواشناسی اصفهان درباره فعال شدن کانون‌های گرد و خاک و بالا رفتن شاخص آلودگی هوا در هفته آینده در مناطق مختلف استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز جمعه اعلام کرد: با توجه به پیش بینی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از یکشنبه تا چهارشنبه هفته آینده (۱۰ تا ۱۳ تیر جاری) در مناطق شرقی، مرکزی و جنوبی استان، هشدار سطح زرد صادر شده است.

بر اساس این گزارش، وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه با گرد و خاک و کاهش شعاع دید در نیمه شرقی، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا در مناطق مرکزی و جنوبی و طوفان گرد و خاک محلی در مناطق مستعد نیمه شرقی استان پیش بینی می‌شود.
منطقه اثر این مخاطره‌ها در مدت مذکور شامل شمال، شرق، مرکز و جنوب استان از جمله آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، برخوار (دولت آباد)، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مهاباد، شاهین‌شهر و میمه، نایین، نجف‌آباد، نطنز، ورزنه و اصفهان است.

طبق هشدار هواشناسی اصفهان، احتمال اختلال در تردد در نیمه شرقی استان و آسیب به سازه‌های موقتی و سقوط اشیاء از ارتفاع در مناطق شرق و شمال استان بدلیل وزش باد شدید و گرد و خاک در هفته آینده وجود دارد.
اداره کل هواشناسی اصفهان درباره مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، عدم تردد غیر ضروری در سطح شهرها بویژه برای افراد آسیب‌پذیر، مدیریت فعالیت مراکز آموزشی و اداری و رعایت مقررات رانندگی هنگام طوفان گرد و خاک و شن در نیمه شرقی استان تاکید کرد.

همچنین طبق پیش بینی هواشناسی استان اصفهان دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییری نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، شاخص لحظه‌ای کیفی هوای کلانشهر اصفهان و برخی دیگر از شهرهای استان در هفته گذشته بدلیل تندباد شدید و فعال شدن کانون های گرد و غبار در شرایط ناسالم برای شهروندان قرار گرفت و در لحظاتی به وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک رسید.

اصفهان در سال‌های اخیر با چالش کم‌آبی، خیزش گرد و خاک و خشک شدن زاینده‌رود و تالاب گاوخونی مواجه شده است و در آغاز فصل تابستان بر اثر وزش باد و فعال شدن کانون‌های فرسایش بادی با افزایش آلودگی هوا روبه‌رو می‌شود.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha