۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85522895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مشارکت ایرانیان مقیم سوریه در انتخابات ریاست جمهوری

تهران - ایرنا - ایرانیان مقیم سوریه برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شعب اخذ رای که توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در چند استان سوریه دائر شده است، مراجعه کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، «حسین اکبری» سفیر ایران در سوریه پس از انداختن رای خود در صندوق در سفارت ایران در دمشق در جمع خبرنگاران گفت که رای دادن برای انتخاب ریاست جمهوری، نشانگر دموکراسی و نشان دهنده قدرت مردم است.

وی افزود: بر اساس قانون اساسی ایران، شهروندان در این انتخابات با آزادی کامل نامزد مورد نظر خود را انتخاب می کنند و بار دیگر پایبندی و وفاداری خود به خون شهدا را اعلام می کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه با اشاره به اینکه حدود ۱۲ هزار ایرانی مقیم سوریه هستند و پیش بینی می شود که بیش از ۶ هزار ایرانی واجد شرایط رای دادن در این کشور وجود دارد، اظهار داشت: باتوجه به تراکم حضور ایرانیان برای پوشش تمام جغرافیای سوریه صندوق رای در نظر گرفته شده است.

وی گفت:‌ برای جمع آوری آرای ایرانیان مقیم سوریه، ۸ صندوق رای در مناطق مختلف دمشق و در شهرهای لاذقیه، حلب و دیرالزور و یک صندوق سیار در نظر گرفته شده است.

اکبری با اشاره به میزان مشارکت بالای ایرانیان مقیم سوریه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت :‌ مشارکت آنها ناشی از عشق به کشورشان و عزم آنها برای مشارکت در ساختن آینده ایران است.

«یوسف» و «یحیی کرندی» از ایرانیان مقیم سوریه که با خانواده هایشان در مرکز منطقه مهاجران سوریه رای خود را به صندوق انداختند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری، مشارکت ایرانیان در انتخابات را یک وظیفه ملی و حق مشروع خود برای انتخاب رئیس جمهور کشورشان که نماینده آنها خواهد بود، دانستند.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهوری، صبح امروز ۸ تیر همزمان در داخل کشور در ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha