۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۵
کد خبر: 85522919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قزوین: مردم نسبت به انتخابات نباید بی تفاوت باشند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: خداوند از انسان ها می خواهد که در انجام وظایف سیاسی، اجتماعی و عبادی خود به صورت جدی عمل کنند و به همین جهت نبایستی نسبت به مسایل مختلف از جمله انتخابات بی تفاوت باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین، اظهار کرد: مردم در فرصت باقیمانده سعی کنند که با آگاهی خود، فرد اصلح را به عنوان رییس جمهور آینده کشورمان انتخاب کنند که در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست، پس باید با شتاب کار خیر را انجام دهند.

وی ادامه داد: شرکت در نماز جمعه و انجام صله رحم از کارهای خیر محسوب می شود، اینکه انسان با انجام آن به مغفرت الهی می رسد و قرآن کریم نیز انسان ها را به انجام کارهای معنوی از جمله شرکت در انتخابات، نماز جمعه و نماز جماعت در مساجد تشویق کرده و در این عرصه گوی سبقت را هم از یکدیگر بگیرند.

آیت الله عابدینی با اشاره به مناسبت روز مباهله (یکی از رویدادهای صدر اسلام)‌، تاکید کرد: مباهله یک رسم دینی است که قرآن کریم آن را تایید کرده و به این معنا است که اگر کسانی با هم اختلاف دارند، می توانند از خداوند درخواست کنند که سزای ناحق را بدهد.

امام جمعه قزوین به قیام معروف ۱۹۲۰ مردم عراق اشاره کرد و یادآور شد: این قیام علیه استعمارگران انگلیسی بود که وقتی آنها طمع کردند که به عراق حمله کنند، مرحوم آیت الله میرزا محمدتقی شیرازی در حوزه علمیه و علمای نجف مردم را به جهاد تشویق کردند و علما نیز با شرکت در جبهه و جنگ، این کشور را از سلطه استعمارگران انگلیسی نجات دادند.

وی ادامه داد: هر زمان استعمارگران اعلام حضور کردند، جز با سیلی، موشک، جنگ و جهاد نمی شود پای آنها را قطع کرد همانطور که در دولت های گذشته فکر و ذکرشان صحبت و تعامل با غرب بود اما در دولت آیت الله شهید رییسی از شیوه سیلی و امام عظیم الشان و حاج قاسم سلیمانی در برخورد با استعمارگران استفاده شد که نتایج خوبی هم گرفتیم.

نمانیده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: وزیر امور خارجه ای را موفق می دانیم که در گزارش های خود از افزایش صادرات و ارتقا موقعیت اقتدار و عظمت و رایزنی فرهنگی کشور گزارش دهد که در دوران ریاست جمهوری آیت الله شهید رییسی و مسوولیت شهید عبداللهیان در این مسند و در حوزه مسایل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی گام های مهم و موفیت آمیز و چشم گیری را شاهد بودیم.

آیت الله عابدینی به بزرگداشت میرزا محمدعلی صائب تبریزی اصفهانی (شاعر زمان صفویه)‌ نیز پداخت و بیان کرد: تاکید می کنیم که مردم کتاب و سروده های مولانا، سعدی و حافظ را بیشتر مطالعه کنند که علاوه بر این شاعران آثار صائب تبریزی نیز باید بیشتر مطالعه شود چرا که فضای ادبیات و شعر ایران بسیار عمیق است و باید سراغ آنها رفت.

وی همچنین یاد و خاطره شهید آیت الله صدوقی یار همیشگی امام (ره) را گرامیداشت و به شهادت ۲۹۱ سرنشین هواپیمای مسافربری ایرباس بر فراز خلیج فارس که ۱۲ تیرماه سال ۶۷ توسط ناو آمریکایی مورد هدف قرار گرفت اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این حادثه شاهد شهادت صدها مسافر از جمله بسیاری از کودکان توسط آمریکاییان بودیم.

امام جمعه قزوین به مناسبت های روز خانواده و تکریم بازنشستگان، افشای حقوق بشر آمریکایی و صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: امیدواریم خداوند شر اشرار را از سر مردم جهان بردارد و زمینه ظهور منجی عالم بشریت و عدل و داد جهانی را نیز فراهم آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha