درد دل قزوینی ها در پای صندوق های رای

قزوین - ایرنا - شهروندان قزوینی روز جمعه و از نخستین ساعات رای گیری با حضور در شعب اخذ رای برای انتخاب کاندیدای مورد نظرشان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شتافته بودند، هدف از این اقدام را سهیم دانستن در سرنوشت و مشارکت در آینده کشورشان عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهروندان قزوینی اعم از پیر و جوان از ساعت هشت صبح امروز/ جمعه/ هشتم تیرماه در بسیاری از شعبات اخذ رای حاضر شدند و در انتخابات حساس چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مشارکت کردند.

مردم استان قزوین برای سهیم شدن در یک امر سیاسی به نام انتخابات در صحنه حاضر شدند چرا که انتخابات را بهترین روش یا شیوه ای برای برگزیدن تعداد معینی از افراد از میان شمار کثیری از کسانی که برای تصدی یک منصب یا مقام خود را نامزد کرده اند، می دانند.

انتخابات و رفتار سیاسی، نوعی کنش و نگرش سیاسی است که با کارکردهای ساختاری زیرسیستم های اقتصادی و فرهنگی در سطح کلان نظام اجتماعی رابطه دارد و در واقع، یک نظرسنجی فراگیر و ملی از کل شهروندان کشور است و کمیت و کیفیت مشارکت انتخاباتی مردم می تواند میزان مشروعیت، کارآمدی نظام، سیاست ها و کارگزاران حکومتی را نشان دهد.

دلایل مردم برای شرکت کردن در انتخابات متفاوت است و دادن رای و حضور در انتخابات رایج ترین نوع مشارکت سیاسی برای اغلب شهروندان در جوامع مردم سالار به شمار می رود، رای دادن مؤثرترین و عملی ترین وسیله برای شهروندان محسوب می شود تا افکار و عقاید خود را در اداره امور عمومی و اجتماعی اعمال کنند که این موضوع در نظام جمهوری اسلامی که پایه خود را بر مردم سالاری دینی نهاده است اهمیتی دو چندان می یابد.

درد و دل قزوینی ها در پای صندوق های رای

محمد کمالی، شهروند ۵۲ ساله قزوینی است که از دلایل مشارکت خود در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به خبرنگار ایرنا می گوید: حضور در انتخابات برای کشور ما در این برهه تاریخی بسیار حساس و سرنوشت ساز است و مردم با حضور و انتخاب خود تصمیم می گیرند که سرنوشت جامعه را با دستان خودشان تعیین کنند.

وی ادامه داد: دوست و دشمن امروز به انتخاباتی که در حال برگزاری است، چشم دوخته اند، پس باید همگی پا به میدان بگذاریم و نشان دهیم مردم از گذشته و در طول تاریخ همواره مسیر این مملکت را خودشان و با حضور و تشخیص فرد یا افراد صالح، مشخص کرده اند.

این شهروند قزوینی با انداختن رای خود در صندوق، اظهار کرد: همیشه احساس خوشایندی از دادن رای داشته و دارم و در ادامه نیز امیدوارم رجل سیاسی این مملکت قدر این مردم و سرزمین را بدانند و با تلاش هر چه بیشتر خود به آبادانی آن کمک کنند.

زهره رضایی، یکی دیگر از شهروندان قزوینی حاضر در شعبه ۵۰ اخذ رای در امامزاده حسین (ع) قزوین از اعتقاد خود به مشارکت سیاسی سخن به میان آورد و به خبرنگار ایرنا گفت: مردم بایستی در همه امور کشور مشارکت سیاسی داشته باشند و سرنوشت امروز جامعه را خود انتخاب کنند و اگر اعتقادی بر تغییر دارند، بدانند هر تغییری از مسیر صندوق های رای به دست می آید.

وی ادامه داد: امروز با دختر ۱۳ ساله ام به یکی از شعب اخذ رای آمده ام تا به این نسل جدید بیاموزم که برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور نباید تنها نظاره گر بود، بلکه باید با حضور در صحنه به دولتمردان بگوییم که سرنوشت ایران برای ما مردم مهم است.

یکی دیگر از رای دهندگان قزوینی حاضر در پای صندوق رای به خبرنگار ایرنا گفت: مردم امروز دوباره پای کار آمده اند و این مساله که مردم همیشه دلسوز نظام و رهبری و آینده کشور خود هستند باید مورد توجه رییس جمهور آینده باشد.

درد و دل قزوینی ها در پای صندوق های رای

امیر شاهرودی ادامه داد: هم اکنون مشکلات ناشی از تحریم ها فشارهایی بر زندگی مردم، به خصوص اقشار کم درآمد وارد کرده است اما با وجود همه این مشکلات، مردم با امید به آینده در پای صندوق های رای حاضر می شوند تا با اتحاد و همدلی بتوانند مشکلات موجود را یکی پس از دیگری مرتفع کنند.

یک هزار و ۸۹ شعبه اخذ رای در ۶ شهرستان استان قزوین در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری آرای مردم را جمع آوری می کنند.

مسوولان استان قزوین اعم از فرمانداران، بخشداران و مجموعه مدیریتی برای برگزاری هرچه باشکوه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تلاش هستند تا شهروندان در قزوین برای برگزاری یک انتخابات پرشور و بانشاط دیگر افتخار بیافرینند.

گفتنی است، ۸۳۰ شعبه ثابت و ۲۵۹ شعبه سیار برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان قزوین در نظر گرفته شده که شامل ۷۰۰ شعبه شهری و ۳۸۹ شعبه روستایی است، این شعب راس ساعت هشت صبح روز جمعه، هشتم تیر ماه ۱۴۰۳ با تمدیدات مدیریت عالی استان در حال خدمت گذاری به مردم هستند.

در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان، براساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرد و امروز/جمعه/ هشتم تیرماه، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha