شوروشوق مردم پای صندوق های رای؛از حضور پیرمرد۱۰۳ساله چابهاری تادهه نودی‌های در انتظار رای

زاهدان - ایرنا - انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان با حواشی جالبی همراه بود که از جمله آن حضور پیرمرد ۱۰۳ ساله چابهاری، پیرمرد ۸۸ ساله سیستانی و بانوی ۸۴ ساله زاهدانی بودیم.

به گزارش ایرنا، انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان در حالی از ساعت هشت صبح امروز جمعه آغاز شد که شرایط اقلیمی این استان مبنی بر بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان و گرمای شرجی بیش از ۴۰ درجه در جنوب این استان مانع از مشارکت مردم پای صندوق های رای نشد.

حضور مرد ۱۰۳ ساله چابهاری در انتخابات و انداختن رأی در صندوق از جمله نکات قابل توجه در انتخابات هشتم تیرماه ۱۴۰۳ بود که با حضور در پای صندوق‌های رأی ادای دین کرده، علاوه بر آن در شمال سیستان و بلوچستان نیز پیرمردی ۸۸ ساله و در مرکز استان بانوی ۸۴ ساله با حضور خود نشان دادند که همیشه پای آرمان های نظام و انقلاب ایستاده و به دشمنان اجازه تعرض به خاک این مرز و بوم را نمی دهند.

دهه نودی ها امروز اگر چه سنشان به رای دادن نمی‌رسید، اما قدشان به صندوق‌ها چرا، برای همین آمده بودند در شعب اخذ رای تا به اندازه‌ انداختنِ یک رای در صندوق، در آینده کشورشان سهیم باشند

اگر از این دریچه گذر کنیم که مردم با هر سن و سال و گرایشی امروز در عرصه سیاسی انتخابات شرکت کردند و خوش‌رنگ‌ترین نقطه اشتراک آنها، رد استامپی بود که روی انگشت اشاره‎‌شان نقش بست؛ اما دهه نودی ها هم با حضورشان کولاک کردند.

کودکانی که اگر چه سنشان به رای دادن نمی‌رسید، اما قدشان به صندوق‌ها چرا، فرزندان این مرز و بوم امروز در گرمای طاقت فرسای سیستان و بلوچستان به همراه پدر و مادر خود آمده بودند در شعب اخذ رای تا به اندازه‌ انداختنِ یک رای در صندوق، در آینده کشورشان سهیم باشند.

کودکان و نوجوانان در این مرحله از زندگی خود در حال یادگیری، تمرین و آماده شدن برای مشارکت سیاسی فعال در آینده و سرنوشت کشور هستند و رفتار صحیح والدین و همراهی کودکان با والدین برای مشارکتی سرنوشت ساز در حقیقت سرمایه گذاری برای آینده همان فرزندان است.

انتخابات فرصتی است تا کودکان به افرادی فعال و انتخاب‌گر تبدیل شده و در بزرگسالی تبدیل به انسان‌های منطقی و رشد یافته شده، در نظر دهی، تصمیم گیری و مشارکت سیاسی شرکت کنند.

شاید انداختن برگ رأی والدین در صندوق و رنگی کردن انگشت کودکان کار جزئی و کم اهمیتی باشد اما اولین قدم برای شرکت در بزرگترین تکلیف و مشق سیاسی است.

یک‌هزار و ۸۳۰ شعبه اخذ رأی در سیستان‌وبلوچستان آماده انتخابات

دبیر ستاد انتخابات سیستان‌ و بلوچستان گفت: تعداد شعب اخذ رأی در استان در حال حاضر یک‌هزار و ۸۳۰ شعبه اخذ رأی است که تعداد ۹۴۷ شعبه اخذ رأی سیار و ۸۸۳ شعبه ثابت است.

عباس ابراهیمی بیان کرد: حدود ۲۵ هزار رأی اولی برای انتخابات ریاست‌جمهوری در سیستان و بلوچستان حضور دارند، همچنین ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار تعرفه اخذ رأی برای استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی با پنج مدرک هویتی رأی‌گیری انجام می‌شد، تصریح کرد: برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افراد با داشتن شناسنامه دارای کد ملی و کارت ملی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات سیستان‌وبلوچستان افزود: رأی‌گیری به‌صورت دستی انجام می‌شود و احراز هویت افراد به‌صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که برای این منظور ۲ هزار و ۱۳۰ دستگاه احراز هویت در نظر گرفته شده است.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی وزارت کشور امروز جمعه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha