برای تعیین سرنوشت کشورمان می‌آییم

زاهدان - ایرنا - دومین دور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فردا جمعه برگزار می‌شود مردم سیستان و بلوچستان همانند سایر هموطنان کشور، خود را برای حضور پر شور و آگاهانه در انتخابات آماده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، فرآیند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران به دلیل شهادت آیت الله رییسی، رئیس‌جمهور در یک سانحه هوایی، پیش از اتمام دوره چهارساله، زودهنگام برگزار شد. پس از تأیید صلاحیت ۶ نفر از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان، در تاریخ بیستم خردادماه، رقابت بین مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف به عنوان نامزدهای واجد شرایط چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، آغاز شد و پس از انصراف قاضی زاده هاشمی و زاکانی از صحنه رقابت، انتخابات میان چهار نامزد باقی مانده در هشتم تیرماه برگزار شد. با اعلام نتایج رسمی انتخابات تا پیش از ظهر شنبه ۹ تیرماه، انتخابات به دور دوم کشیده شد که طبق قانون، یک هفته بعد یعنی فردا ۱۵ تیرماه برای بار دوم باید رای گیری انجام شود.

لزوم مشارکت بالا در امر انتخابات برکسی پوشیده نیست بر این اساس در فرآیندهای انتخاباتی عرصه های مختلف همواره بر مشارکت بالا و حضور حداکثری مردم از تمام سلایق تاکید شده چرا که همه مردم در کنار یکدیگر برای تعیین سرنوشت کشورشان که همان سرنوشت خود و آینده فرزندانشان است تصمیم می‌گیرند.

مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات دوره قبل ریاست‌جمهوری جمهوری که در هشتم تیرماه برگزار شد مشارکت ۴۰ درصدی به ثبت رساند و حالا طبق نظرسنجی ها در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۱۵ تیرماه این رکورد شکسته خواهد شد.

فردا هم مردم سرزمین نخل و آفتاب از زابل گرفته تا سراوان، ایرانشهر، چابهار، خاش، زاهدان و سایر شهرها و روستاها همگام و همراه با هم برای نشان دادن وفاداری خود به نظام و انقلاب و همچنین انتخاب فردی کارآمد که بتواند سکان‌دار ریاست جمهوری این کشور باشد، به میدان خواهند آمد.

برای تعیین سرنوشت کشورمان می‌آییم

رئیس جمهور منتخب باید دغدغه مردم را داشته باشد

یک رای اولی درباره حضورش در انتخابات به خبرنگار ایرنا، گفت: چون می‌توانم برای اولین بار در سرنوشت کشورم نقش داشته باشم، شور و اشتیاق زیادی دارم که فردا پای صندوق رای حاضر شوم. امیدوارم کسی که روی کار می‌آید دغدغه مردم را داشته باشد.

سارا سرحدی با بیان اینکه من به عنوان یک شهروند ایرانی وظیفه دارم برای آینده کشورم در این انتخابات شرکت کنم تصریح کرد: قطعا حضور در انتخابات سبب دوام و قوام و آبروی ایران اسلامی خواهد بود.

یکی از کسبه خیابان امیرالمومنین زاهدان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هدف از آمدن ما پای صندوق های رأی ابتدا تعیین سرنوشت خودمان و سپردن سکان اداره کشور به فردی اصلح است.

صادق زاهدای بیان کرد: فردا به پاس قدردانی از همه شهدا بویژه شهدای خدمت شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان و همه شهدا پای صندوق رای حاضر خواهیم شد.

برای تعیین سرنوشت کشورمان می‌آییم

یک رای هم در سرنوشت کشور موثر است

یکی از ریش سفیدان محله جام جم زاهدان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: من معتقدم میدان دار اصلی انتخابات جوانان هستند البته شواهد و آماری که از دوره قبل انتخابات اعلام شده نشان می دهد نقش جوانان در دور اول چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری پررنگ بوده است.

محمد ریگی تصریح کرد: ما پای کار ساختن ایران می‌مانیم و به وظیفه شرعی و قانونی خود که شرکت در انتخابات است عمل خواهیم کرد اما در نهایت کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود باید به وعده های خود پایبند بماند و به قول‌هایی که داده عمل کند.

به گفته دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان؛ ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار تعرفه اخذ رای پیش بینی و تقسیم شده تا در روز انتخابات به تفکیک شعب اختصاص یابند.

عباس ابراهیمی آخرین جزئیات از برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را تشریح کرد و گفت: روز جمعه ۱۵ تیرماه جاری از ساعت هشت صبح فرآیند رای‌گیری آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت و براساس قانون بعد از این مدت به تشخیص وزیر کشور امکان تمدید فرآیند رای‌گیری وجود دارد.

وی ادامه داد: در این مرحله واجدان شرایط با ۲ مدک هویتی شناسنامه و کارت ملی رای گیری را انجام خواهند داد، که در این زمینه نیز در دور اول انتخابات ۷۷ درصد با کارت ملی و ۲۳ درصد هم با شناسنامه رای دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha