اعلام هرگونه آماری از صندوق های اخذ رای غیر قانونی است

یاسوج - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چرام گفت: اعلام هرگونه آماری از صندوق های اخذ آرا فاقد سندیت بوده و امری بر خلاف قوانین و مقررات است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سجاد آذریتون جمعه شب در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به تمدی انتخابات اعلام آرا از صندوق‌های اخذ رای خلاف قانون است و با تشویش کنندگان اذهان عمومی برخورد قاطع خواهد شد.

وی بیان کرد: با اشخاصی که بر خلاف مقررات اقدام به بازگشایی صندوق اخذ رای زودتر از موعد قانونی و یا اعلام آمار آرا در فضای حقیقی یا مجازی نمایند، برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

آذریتون از حضور مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی به جهت مشارکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و لبیک به فرمان رهبری معظم انقلاب حفظه الله تعالی تقدیر کرد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز(جمعه هشت تیر) به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد، براساس اعلام وزارت کشور فرآیند رای گیری این دوره از انتخابات در ۹۰ هزار نقطه انجام می شود.

براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، تمامی افراد با تابعیت ایرانی دارای ۱۸ سال تمام(متولدین هشت ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن) می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ۶ نامزد مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف ، علیرضا زاکانی و سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تایید صلاحیت شدند که پیش از شروع رای گیری، قاضی زاده هاشمی و زاکانی انصراف خود را از ادامه رقابت های انتخاباتی اعلام کردند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رییس‌ جمهور در ۶۰ هزار شعبه اخذ رای داخل و خارج کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha