فرماندار: همدانی‌ها حضور پرشوری در انتخابات ریاست جمهوری داشته اند

همدان- ایرنا- فرماندار همدان گفت: حضور اقشار مختلف مردم این شهرستان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکنون پرشور بوده و به نظر می رسد با خنک شدن هوا شاهد صفوف بهم فشرده رای در بسیاری از شعبات باشیم.

مسلم مخفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم همیشه در صحنه دارالمومنین و دارالمجاهدین با نهایت تعهد و مسئولیت پذیری در تمامی شعب اخذ رای حضوری بسیار گسترده دارند.

وی ادامه داد: آمارها گویای این است که میزان مشارکت مردم در انتخابات تاکنون نسبت به انتخابات گذشته افزایشی بوده است و مشارکت خوبی را شاهد هستیم.

فرماندار همدان گفت: مردم، با بصیرت و آگاهی وصف ناپذیری در پای صندوق های اخذ رای حاضر شده و به نامزد مورد نظر خود رای می دهند.

مخفی ادامه داد: فرایند رای گیری در شعب اخذ رای همچنان ادامه داشته و لحظه به لحظه بر شمار رای دهندگان افزوده می شود.

وی، حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای را نشانه همراهی و همدلی آنها با نظام و آرمان های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: شور و شعف مردم در پای صندوق های رای نشان از شعور بالای سیاسی مردم و احساس مسئولیت آنها در قبال سرنوشت کشورشان است.

فرماندار همدان ادامه داد: در حوزه انتخابیه شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه اخذ رای شامل ۲۳۴ شعبه شهری و ۸۶ شعبه روستایی تعیین شده است.

مخفی گفت: همچنین که از این تعداد ۱۵ شعبه سیار شهری و ۲ شعبه سیار در مناطق روستایی کار جمع آوری آرا را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: ۶ هزار نیرو در قالب اجرایی، نظارت و امنیت در شهرستان همدان فعال هستند.

فرماندار همدان یادآور شد: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان همدان واجد شرایط رای دادن در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند که سهم شهرستان همدان حدود ۵۲۰ هزار نفر است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور امروز ساعت هشت صبح در استان همدان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هزار و ۳۱۳ شعبه اخذ رای کار جمع آوری آرای مردم استان همدان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را برعهده دارند.

از این تعداد شعبه اخذ رای ۹۷۲ شعبه ثابت و ۳۴۱ شعبه نیز سیار هستند.

در شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه، ملایر ۱۹۸ شعبه، نهاوند ۱۴۹ شعبه، کبودرآهنگ ۱۴۰ شعبه، اسدآباد ۱۰۴ شعبه، بهار ۱۱۷ شعبه، تویسرکان ۱۰۴ شعبه، رزن ۸۲ شعبه، فامنین ۵۲ شعبه، درگزین ۴۴ شعبه اخذ کار رای گیری از مردم دیار الوند را در انتخابات امروز هشتم تیرماه برعهده دارند.

۲۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و دست اندرکار کار برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را در استان همدان برعهده دارند.

چهار هزار نیروی پلیس امنیت برگزاری انتخابات در استان همدان را برعهده دارند.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ۶ نامزد براساس حروف الفبا شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و محمدباقر قالیباف از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تایید صلاحیت شدند که پیش از شروع رای گیری، قاضی زاده هاشمی و زاکانی انصراف خود را از ادامه حضور در رقابت های انتخاباتی اعلام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha