نبنزیا: تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ بر وضعیت مردم کره شمالی تاثیر منفی می‌گذارد

تهران- ایرنا- واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با بیان اینکه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی در دستیابی به اهداف تعیین شده کمکی نمی‌کند، تاکید کرد: این تحریم‌ها بر وضعیت مردم کره شمالی تاثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، نبنزیا با اشاره به سابقه طولانی اعمال تحریم‌های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ، گفت: این تحریم‌ها نه فقط به گفت وگوی سیاسی و دیپلماسی منجر نخواهد شد بلکه پرسش‌های بیشتری را مطرح خواهد کرد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه مسکو قبلاً خواستار بازنگری این تحریم‌ها شده بود، خاطرنشان کرد: پیامدهای این تحریم‌ها بر وضعیت مردم کره شمالی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

به گزارش ایرنا، در پی آزمایش‌های موشکی کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل پیش‌تر بار دیگر صحنه صف آرایی آمریکا و انگلیس در برابر روسیه و چین درباره اقدامات نظامی پیونگ یانگ بود.

معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل اول ژوئن (۱۲ خرداد) در نشست شورای امنیت درباره کره شمالی، نقض قطعنامه شورای امنیت توسط این کشور و ادامه گسترش برنامه تسلیحاتی پیونگ یانگ را محکوم کرد.

نماینده آمریکا ادعا کرد که روسیه و چین با ادامه مسدود کردن اقدامات در مورد نقض‌های کره شمالی، امنیت ما را کاهش می‌دهند.

نماینده آمریکا به شواهد غیرقابل انکار گروه کارشناسان از استفاده غیرقانونی روسیه از موشک‌های کره شمالی در درگیری‌های اوکراین اشاره کرد.

وی اظهارات کره شمالی و حامیانش را مبنی بر اینکه گسترش توانایی نظامی این کشور تابعی از فعالیت‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی در خارج از شبه جزیره کره است، رد و از تحریم‌ها در زمینه کره شمالی حمایت کرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل ادعا کرد که تحریم‌ها و بهبود زندگی شهروندان کره شمالی بر عهده دولت کره شمالی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha