خنکای هوا در تابستان خراسان شمالی

۹ تیر ۱۴۰۳، ۹:۴۳
کد خبر: 85523672
خنکای هوا در تابستان خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- هوای نسبتا خنک در مناطق مختلف استان حاکم شده و دما در مناطق مختلف تا سه درجه کاهش یافته است که در این روزهای تابستانی، کیمیا محسوب می شود.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان سبب شد تا بیشینه دمای مناطق مختلف استان در شبانه روز گذشته یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش یابد.

مظاهر عظیم زاده اظهار کرد: جو ناپایدار برای امروز و فردا در استان پیش بینی شده و بارش ها به صورت رگبار پراکنده در نوار نیمه شمالی استان محتمل است.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: روند افزایش دمای هوا از فردا در استان حاکم خواهد شد و تا روز چهارشنبه بیشینه دمای هوا چهار تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: پدیده غالب جوی در روزهای آتی وزش باد پیش بینی شده است که شدت بیشترین وزش باد در مناطق جنوبی استان خواهد بود.

عظیم زاده گفت: شبانه روز گذشته رباط با کمینه دمای ۱۴ درجه سانتیگراد خنک ترین و اسماعیل آباد با بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان گزارش شده است.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: کمینه دمای بجنورد در این مدت ۱۸ و بیشینه دمای آن ۳۰ درجه سانتیگراد ثبت شد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha