۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85523852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنرمندان خراسان‌شمالی ۵۲ میلیارد ریال صنایع دستی فروختند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: ۵۲ میلیارد ریال صنایع‌دستی استان در دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی فروخته شد که بیشتر آن گلیم و رودوزی سنتی بود.

علی مستوفیان روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دهمین نمایشگاه تولیدات صنایع دستی کشور از سه خردادماه به مدت پنج روز در محل «بش قارداش» بجنورد در قالب ۲۰۰ غرفه برپا شد.

وی افزود: صنعتگران سراسر کشور در این نمایشگاه حضور داشتند و تولیدات بیش از ۵۰ رشته صنایع دستی در آن به نمایش گذاشته شد.

مستوفیان ادامه داد: صنعتگران محصولات صنایع‌دستی در گروه‌های منسوجات سنتی، دست‌بافت‌های داری، سنگی، چوبی و حصیری، آبگینه، فلزی، رودوزی‌های سنتی، محصولات دستی چرمی و سفال و سرامیک در نمایشگاه صنایع‌دستی عرضه کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی یادآور شد: اکنون بیش از ۱۸ هزار نفر صنعتگر فعال دارای مجوز در ۶۹ رشته صنایع‌دستی و البته افراد بسیاری نیز به ‌صورت سنتی و خودجوش در جای‌جای استان در زمینه صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

صنایع‌دستی در استان خراسان شمالی با وجود قدمت، توانایی و ظرفیت‌های فرهنگی، انسانی از کیفیت و تنوع بسیار بالایی برخوردار است که با رونق بازار این صنعت طی سال‌های گذشته، اکنون در مسیر جهش تولید قرار گرفته است.

انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال از مهم‌ترین هنرهای دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود که همگی از شهرت و منزلت جهانی برخوردارند و تولید آن در استان در زمره پرطرف‌دارترین مشاغل قلمداد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha