«هفت بهارنارنج» به‌زودی اکران می‌شود/ کارگردان: ترجیح می‌دهم فیلمم قاچاق شود

تهران- ایرنا- کارگردان «هفت بهار نارنج» گفت: تا به حال مساله فیلم، پخش‌کننده خارجی بود که حل شد و به زودی فیلم را اکران می‌کنیم. در صورت اکران آنلاین هم احتمال قاچاق فیلم بالاست اما ترجیح می‌دهم فیلم قاچاق شود تا همه بازی خوب علی نصیریان را ببینند، نمی‌خواهم آخرین اثر استاد زیر بار فیلم‌های کمدی نابود شود.

فرشاد گل‌سفیدی کارگردان فیلم هفت بهار نارنج درباره دلیل اکران نشدن فیلم و وضعیت اکران آن، به خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: هفت بهار نارنج به تازگی اجازه پخش‌کننده خارجی را بابت اکران دریافت کرده و امسال اکران می‌شود.

وی ادامه داد: این فیلم یک سال است که پروانه نمایش دارد و مشکلی بابت پروانه نمایش ندارد. تا به حال مساله فیلم، پخش‌کننده خارجی بود که حل شد و با تهیه‌کننده هم به توافق رسیدیم و به زودی فیلم را اکران می‌کنیم. اگر امسال هم همچنان به هر فیلم کمدی مجوز دهند، «هفت بهار نارنج» را اکران نخواهم کرد. نمی‌خواهم آخرین اثر استاد نصیریان دیده نشود و زیر بار فیلم های کمدی نابود شود

گل‌سفیدی با اشاره به اینکه اکران این فیلم در میان آثار کمدی، شرایط بدی را برای آن رقم می‌زد، گفت: این فیلم در اکران نابود می‌شد؛ از این رو سال گذشته ترجیح دادم آن را اکران نکنم و اکران آن را به امسال موکول کنم؛ چراکه متوجه شدم قرار است شرایط اعطای مجوز به فیلم‌های کمدی سخت‌تر شود و به هر فیلمی مجوز ندهند و فکر کردم با این اوصاف امسال می‌توانیم فیلم را اکران کنیم.

این کارگردان تاکید کرد: همچنان برای اکران عجله‌ای ندارم و اگر امسال هم به هر فیلم کمدی مجوز دهند، هفت بهار نارنج را اکران نخواهم کرد. اصلا دلم نمی‌خواهد آخرین اثر استاد نصیریان دیده نشود و زیر بار فیلم‌های کمدی نابود شود.

او درباره حضور فیلم در جشنواره های خارجی توضیح داد: ارزش کار به لحاظ معنوی بالاتر از جنبه مالی آن است چراکه روزهای سختی که نباید می‌گذشت را گذرانده‌ام؛ در حال حاضر فیلم با یک اشتباه، تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و ترجیح می‌دهم این کار را نکنم. این فیلم تا به حال در ۵ فستیوال درجه A شرکت کرده و در یک جشنواره‌ای در هند، جزو ۲ فیلم در جمع فیلم‌های نهایی قرار گرفته است.

«هفت بهارنارنج» به‌زودی اکران می‌شود/ کارگردان: ترجیح می‌دهم فیلمم قاچاق شود

گل‌سفیدی با بیان اینکه این فیلم، آخرین اثری است که علی نصیریان در حال حاضر در آن ایفای نقش کرده، گفت: سلیقه مردم دست خود آنها است؛ ما نمی‌توانیم برای آنها تعیین و تکلیف کنیم. این فیلم شریف است و آخرین اثر استاد نصیریان است و دوست دارم به آن بسیار احترام گذاشته شود. نمی‌خواهم یک نفر، چیپس و ماست موسیر بخورد یا چرت بزند و این فیلم را ببیند. این فیلم شریف است و آخرین اثر استاد نصیریان است و دوست دارم به آن بسیار احترام گذاشته شود. نمی‌خواهم یک نفر چیپس و ماست موسیر بخورد یا چرت بزند و این فیلم را ببیند

مدیر فیلم‌برداری کوچه ژاپنی‌ها اکران آنلاین را نیز راهی برای اکران این فیلم دانست و گفت: اگر شرایط برای اکران عمومی مهیا نباشد، به احتمال قوی فیلم را به صورت آنلاین اکران می‌کنم. در صورت اکران آنلاین هم احتمال قاچاق فیلم بالاست اما مهم این است که آقای نصیریان را همه در این فیلم ببینند؛ ترجیح می‌دهم فیلم قاچاق شود تا همه بازی خوب استاد نصیریان را ببینند.

او ادامه داد: ترجیح من این است که این فیلم در ایران و با فاصله ۲ تا ۳ هفته اکران آنلاین شود و این هم‌زمانی اتفاق بیفتد.

گل‌سفیدی با بیان اینکه باید ارزش و بهای بیشتری به سینمای مستقل داده شود، تاکید کرد: باید ارزشی جداگانه برای افرادی مثل من که خانه و ماشین خود را می‌فروشند تا اثر شریفی خلق کنند، قائل شد. دلم می‌خواست این اثر را استاد نصیریان بازی کند، سمیرغ را با این فیلم بگیرد و همه اینها اتفاق افتاد؛ الان هم امید دارم مسئولان اهمیت بیشتری به سینمای اجتماعی و مستقل بدهند و زمان اکران ها در سینما به تمامی مختص فیلم های کمدی نباشد.

این کارگردان افزود: مگر می‌شود از صبح تا شب فیلم کمدی دید و تنها یک سانس برای فیلم در ژانر دیگری قائل شد؟ بهترین راه این است که تمام سانس‌های سینماها را تقسیم کنند. آن کسی که بخواهد یک فیلم کمدی را ببیند، بالاخره برای دیدن آن وقت خواهد گذاشت نه آن‌که همه سانس‌ها متعلق به یک فیلم کمدی باشد تا مخاطب بیاید و فقط مجبور باشد که فیلم کمدی ببیند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha