۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85523930
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۱۵ نفر از بهبودیافتگان اعتیاد در زنجان، تسهیلات کم بهره دریافت کردند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: سال گذشته ۱۱۵ نفر از بهبودیافتگان اعتیاد در زنجان، تسهیلات کم بهره جهت اشتغالزایی و رسیدن به استقلال اقتصادی و فردی دریافت کردند.

روح اله خدابنـده لو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:همچنین سال گذشته ۵۵ نفر از این افراد از مزایای بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی بهزیستی اسـتفاده کردند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات حمایتی بهزیستی برای بهبودیافتگان نیازمنـد، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با کارمزد چهاردرصد است، گفت: بهبودیافته نیازمند می تواند به شرط وجود ۱۸ ماه پاکی از اعتیاد و به شرط داشتن جواز کسب یا گواهی معتبر، وام اشـتغال تا سـقف ۲ میلیارد ریال را از بانکهـای عامل با معرفی بهزیستی دریافت کند.

خدابنده لو، اعطای وام کارفرمایی را منوط بر ایجاد اشـتغال برای افراد تحت پوشـش عنوان کرد و افزود:در صورتی که فردی دارای کارگاه یـا کارخانه است، می تواند از یک تا حداکثر ۲۰ نفر از معتـادان بهبودیافته نیازمند را جذب کند و بهزیستی به ازای اشـتغال هر معتاد بهبودیافته، وام را به کارفرما پرداخت نماید.

وی، آگاه سازی افراد در مورد خطرها و مضرات مواد اعتیادآور، افزایش عوامل محافظتی، کاهش عوامل خطر، تقویت فعالیتهای جایگزین به جای مواد اعتیادآور برای ارضای نیازهای روانی و اجتماعی نوجوانان و جوانان، مشاوره و مداخله در حین بحران های مختلف زندگی و تقویت قوانین و مقررات مبارزه با مواد اعتیادآور را از مهمترین سیاستهای پیشـگیری از اعتیاد برشمرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به فعالیت تنها مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از معتادان بهبودیافته(ویژه مردان) اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۶ نفر از معتادان بهبودیافته فاقد سرپناه از کلیه خدمات مربوط به اقامت شـبانه اعم از اسـکان مناسب،خدمات بهداشتی، پوشاک، غذا و آموزش مهارت های کسب و کار بهره مند هستند.

خدابنده لو، سن پذیرش در این مرکز را ۱۸ تا ۶۰ سال عنوان کرد و افزود: این مرکز برای استفاده افرادی است که برنامه درمان مواد اعتیادآور را به اتمام رسانده و نیاز به مکانی دارند که به صورت شبانه روزی در آن اقامت داشـته باشند و از خدمات مرکز استفاده کنند تا بتوانند حداکثر در مدت یکسال شغل و محل زندگی دائمی برای خود فراهم کنند.

وی در خصوص شـرایط ترخیص بهبودیافتگـان از مرکز توانمندسازی و صـیانت اجتماعی از معتادان بهبودیافته(ویژه مردان)،گفت: اقامت در مرکز اجباری نیست و افراد می توانند در هر زمانی که تمایـل دارنـد بـا رعـایت شرایطی چـون کسب استقلال شغلی و درآمد مکفی، تهیه سـرپناه یا محل اسکان مناسب نسـبت به ترک مرکز اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha