سنگاپور: امنیت مالزی به امنیت ما پیوند خورده است

تهران- ایرنا- وزیر کشور سنگاپور با اشاره به دستگیری چند عضو داعش در مالزی گفت: امنیت ما و مالزی به هم پیوند خورده است و هر چه در این کشور اتفاق می‌افتد بر چشم‌انداز امنیتی سنگاپور اثرگذار است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری آنتارا، کی شانموگام روز گذشته در یک نشست خبری اظهار داشت: سنگاپور همچنان هدف بسیار مهمی برای تروریست ها است و حملات و دستگیری های اخیر در مالزی نشان می دهد که باید در برابر چنین تهدیدهایی بسیار هوشیار باشیم.

وی افزود: به دلیل نزدیکی هر دو کشور، هر اتفاقی که در سرتاسر مرز مشترک رخ دهد بر سنگاپور نیز تأثیر خواهد گذاشت. رواج ایدئولوژی خشونت آمیز داعش در منطقه، همراه با توانایی مهاجمان برای انجام حملات مسلحانه، این تهدید را بیشتر خواهد کرد.

وزیر کشور سنگاپور اظهار داشت: در حال حاضر هیچ تهدید خاصی در سنگاپور وجود ندارد، اما همه باید همچنان مراقب هر گونه خطر احتمالی باشند.

اواخر هفته گذشته هشت نفر به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش توسط پلیس سلطنتی مالزی (PDRM) دستگیر شدند. این عملیات همزمان در چهار ایالت انجام شد و ۶ مرد و ۲ زن بین ۲۵ تا ۷۰ سال بازداشت شدند.

شانموگام با بیان اینکه اقدام های شعبه ویژه مالزی علیه مظنونان تروریسم به کاهش قابل توجه تهدیدها علیه سنگاپور و منطقه کمک می کند، گفت: امنیت ما ارتباط نزدیکی با امنیت مالزی دارد و به دلیل نزدیکی، آنچه در مالزی اتفاق می افتد بر چشم انداز امنیتی ما تأثیر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: در بحبوحه چنین تهدیداتی، سنگاپور اقداماتی را برای تضمین امنیت خود اتخاذ می کند؛ به خصوص که با افزایش رفت و آمد در مرزهای زمینی مواجه است.

وزیر کشور سنگاپور اظهار داشت: ما در حال حاضر بیش از ۴۶۰ هزار مسافر داریم که هر روز از طریق مسیر بین سنگاپور و مالزی، رفت و آمد می کنند.

روز جمعه، این دو کشور صدمین سالگرد مسیر جوهور-سنگاپور ، یکی از شلوغ ترین گذرگاه های مرزی جهان را جشن گرفتند. پروژه پیوند سیستم حمل و نقل سریع جوهور بارو- سنگاپور (RTS) نیز قرار است تا پایان سال ۲۰۲۶ تکمیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha