۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۱
کد خبر: 85524051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست ۱۲ سال زندان برای وزیر پیشین اندونزی

۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۱
کد خبر: 85524051
درخواست ۱۲ سال زندان برای وزیر پیشین اندونزی

تهران- ایرنا- دادستان‌های اندونزی برای «سیاهرول یاسین لیمپو» وزیر پیشین کشاورزی این کشور در پرونده فساد مربوط به سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ میلادی، ۱۲ سال زندان، ۵۰۰ میلیون روپیه (حدود ۳۱ هزار دلار آمریکا) جریمه و ۶ ماه حبس تعزیری درخواست کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری آنتارا، مایر سیمانجونتاک دادستان عمومی اندونزی روز گذشته در دادگاه رسیدگی به جرائم فساد منطقه جاکارتای مرکزی گفت: برای این وزیر پیشین همچنین پرداخت غرامتی به مبلغ نزدیک به ۴۵ میلیارد روپیه اندونزی (۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار آمریکا) و ۳۰ هزار دلار اضافی پیشنهاد شده است. این مبلغ منهای مقدار پول ضبط شده ای است که در پرونده وجود دارد.

بر اساس این گزارش، طی محاکمه ای که انجام شد لیمپو بر اساس قانون اساسی اندونزی مجرم شناخته شده است. در اتهام علیه وی، دادستان عوامل تشدید کننده‌ای را در نظر گرفت، از جمله اینکه او پاسخ ‌های پیچیده ‌ای داد و در اقداماتش به عنوان وزیر، اعتماد مردم اندونزی را خدشه ‌دار کرد.

این سیاستمدار به اخاذی و دریافت رشوه به مبلغ ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون روپیه (۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار آمریکا) در زمان تصدی وزارت کشاورزی اندونزی در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ متهم شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha