فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از اواخر وقت امروز شنبه تا اواخر وقت روز یکشنبه هفته جاری، ناامن اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شکل گیری جریانات شمالی تا شمال شرقی، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل تا ۱۴ متر بر ثانیه می رسد که این امر باعث شکل گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۱.۳ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱.۸ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های کوچک و تفریحی و شناگران، احتمال غرق شدن شناورهای صیادی در مناطق دور از ساحل رال نیز به همراه خواهد داشت.

هواشناسی در اخطاریه سطح زرد خود، علاوه بر لزوم مراقبت در فعالیت های دریایی در فراساحل، هرگونه فعالیت های صیادی در مناطق دور از ساحل را نیز در طی این مدت ممنوع اعلام کرد.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران طی امروز و فردا را نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد و روزهای شنبه و یکشنبه آینده را نیز نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

وضعیت آب و هوای مازندران در روز دوشنبه صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد و به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار پراکنده باران، روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و روزهای پنجشنبه و جمعه را نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش دما پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha