نهادینه کردن فرهنگ کسب مهارت در میان نسل جوان ضروری است

سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: مهارت یکی از الزامات و نیازمندی‌های جدی برای دستیابی به توسعه است و فرهنگ کسب تخصص در جامعه به ویژه نسل جوان باید نهادینه شود.

به گزارش ایرنا، سیدعلی علوی روز شنبه در افتتاحیه آموزش متمرکز مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه بیت‌المقدس کردستان که با حضور جانشین سپاه بیت‌المقدس استان برگزار شد، تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح را فرصتی مناسب برای پربار کردن هرچه بیشتر دوران خدمت مقدس سربازی برشمرد.

وی افزود: فراگیری آموزش‌های مهارتی در کنار سپری کردن دوران خدمت مقدس سربازی می‌تواند علاوه بر تربیت جوانان برای ورود به جامعه، زمینه‌ساز حضور این افراد در بازار کار و در نتیجه تشکیل خانواده و ایجاد جامعه‌ای سالم و پرنشاط شود.

علوی با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی به ۱۷ گروه هدف توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، بیان کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان، زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، زندانیان، کارجویان، روستائیان و سربازان وظیفه از جمله جامعه هدف ۱۷گانه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای ارائه آموزش‌های مهارتی هستند.

وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و به تبع آن اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در راستای منویات رهبری، با تمام توان تجهیزاتی و فنی خود آماده ارائه آموزش‌های مهارتی با کیفیت و منطبق با بازار کار برای کارکنان وظیفه استان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با تشکر از فرمانده سپاه بیت‌المقدس برای اهتمام و جدیت در امر مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، گفت: امیدواریم با همکاری بین بخشی بتوان فرهنگ غالب جامعه که همان فرهنگ پشت میزنشینی است را به فرهنگ تخصص‌گرایی و تربیت افراد متخصص، ماهر و کارآمد تغییر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha