آب شیرین‌کن کرگان میناب نیاز آبی ۸ هزار نفر را تامین می‌کند

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، با بیان اینکه موانع پیش روی آب شیرین کن‌ کرگان میناب رفع شده و عملیات تکمیل آن در حال انجام است، گفت: با تکمیل و وارد مدار شدن این آب شیرین کن در سالجاری، نیاز آبی هشت هزار نفر از اهالی منطقه کرگان تامین می‌شود و به دغدغه و مطالبه چندین ساله مردم کرگان پاسخ خواهد داد.

به گزارش ایرنا، هاشم امینی روز شنبه در جریان بازدید از روند احداث آب شیرین‌کن بندر کرگان میناب، افزود: بندر کرگان به دلیل موقعیت جغرافیایی بدون منابع آب زیرزمینی است، که برای رفع مشکل آبی این روستا پیش‌بینی احداث آب شیرین‌کن با ظرفیت سه هزار مترمکعب در شبانه روز شده است که ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آن طی ماه‌های آینده وارد مدار تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز گفت: تکمیل این طرح آبرسانی به پایداری وضعیت آب کرگان میناب کمک شایانی می‌کند؛ از این رو سرمایه‌گذار پروژه قول داده تا بخشی از این ظرفیت طی ماه‌های پیش رو وارد مدار بهره‌برداری شود.

عبدالحمید حمزه‌پور، با بیان اینکه آبفای هرمزگان به دنبال تامین آب پایدار کرگان میناب است، اظهار کرد: به دلیل همجواری کرگان با دریا، از ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا بهره گرفته‌ایم که امیدواریم مردم این روستا نیز در آینده‌ای نزدیک طعم گوارای این آب شیرین‌کن را بچشند.

روستای کرگان مرکز دهستان بخش بندزرک از توابع شهرستان میناب است که از سال ۱۴۰۰ با ارتقای آن به عنوان شهر کرگان شناخته می‌شود و مرکز دهستان هم به روستای سرمست تغییر یافت.

شهرستان میناب در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده و دومین شهر بزرگ استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha