صرفه‌جویی بیش از پنج میلیون لیتری بنزین در غرب خراسان

سبزوار- ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار گفت: ساکنان غرب خراسان رضوی در ماه پایانی بهار امسال با استفاده از گاز سی‌ان‌جی، صرفه‌جویی پنج میلیون و ۶۲۰ هزار لیتری در مصرف بنزین را رقم زدند.

به گزارش ایرنا، حمید مظفری‌نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی جایگاه‌های سی ان جی منطقه افزود: اکنون کلیه جایگاه‌های سی ان جی منطقه سبزوار، شامل ۲۲ باب، در چرخه فعالیت قرار دارند و بر اساس آمارهای دریافتی میزان مصرف گاز طبیعی در خرداد امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد کاهش یافته است.

مدیر منطقه سبزوار یکی از دلایل کاهش مصرف گاز سی ان جی در منطقه را انجام تعمیرات پیشگیرانه و استانداردسازی سالانه در برخی از جایگاه‌ها عنوان و اظهار کرد: در مدت زمان بسیار کوتاهی با توقف فعالیت برخی جایگاه‌ها برای انجام تعمیر، مواجه شدیم که با پیگیری‌ صورت گرفته بلافاصله نواقص مرتفع و جایگاه‌های مورد نظر در مدار عرضه قرار گرفت.

مظفری نژاد با تاکید بر استفاده شهروندان از سی ان جی، به عنوان سوختی پاک و مقرون به صرفه، گفت: رعایت سیوه نامه های ایمنی سوختگیری در جایگاه‌ها بسیار حائز اهمیت دارد و دریافت معاینه فنی سیستم دوگانه سوز و گواهی سلامت مخزن سی ان جی خودروها از آن جمله است که انتظار می رود مالکان خودروهای دوگانه سوز در اولین فرصت برای دریافت این گواهی اقدام کنند.

سال گذشته میزان مصرف سی ان جی در شهرستان های منطقه سبزوار شامل سبزوار، بردسکن، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، به ۷۴ میلیون و ۷۸۰ هزار متر مکعب رسید.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار یکی از ۳۷ منطقه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که در قالب سه ناحیه سبزوار، بردسکن و جغتای تامین و توزیع سوخت در شهرستان‌های سبزوار، بردسکن، خوشاب، داورزن، جوین و جغتای را بر عهده دارد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha