۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85524793
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تولید بیش از ۹۰ هزار تن میوه در همدان

۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲
کد خبر: 85524793
تولید بیش از ۹۰ هزار تن میوه در همدان

همدان- ایرنا- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: شهرستان همدان با دارا بودن هشت هزار و ۵۷۳ هکتار باغ، سالانه ۹۰ هزار و ۶۰۶ تن انواع محصولات میوه ای برداشت می کند.

حجت الله شهبازی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: انگور آبی با سطح زیرکشت ۲ هزار و ۷۵۳ هکتار و ۵۱ هزار و ۲۰۶ تن تولید و سیب با ۸۹۸ هکتار و برداشت ۱۳ هزار و ۶۵۰ تن و گردو با ۲ هزار و ۴۶۷ هکتار و هشت هزار و ۴۷۰ تن به ترتیب در رده بیشترین محصولات باغی شهرستان همدان هستند.

وی ادامه داد: زردآلو با ۶۳۹ هکتار و چهار هزار و ۹۳۴ تن، آلبالو با ۳۵۶ هکتار و ۲ هزار و ۱۷۲ تن برداشت، گیلاس با ۳۱۳ هکتار و ۲ هزار و ۴۱۰ تن و آلو با ۱۹۵ هکتار و برداشت ۲ هزار و ۲۷۵ تن در رده های بعدی هستند.

تولید بیش از ۹۰ هزار تن میوه در همدان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: هلو با ۱۵۹ هکتار و ۲ هزار و ۱۶۱ تن برداشت ، گلابی با ۱۷۵ هکتار و یک هزار و ۵۷۵ تن برداشت، شلیل با ۳۸ هکتار و ۳۶۵ تن و به با ۳۱ هکتار و ۳۰۸ تن برداشت در رده های بعدی قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین بادام در شهرستان همدان با ۵۸۶ هکتار و ۸۳۸ تن برداشت می شود.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha