۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85524823
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رئیس کمیسیون اروپا از امضای ۲۰ قرارداد با مصر خبر داد

تهران- ایرنا- «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا در نشست سرمایه گذاری اتحادیه اروپا و مصر گفت که ۲۰ قرارداد و یادداشت تفاهم با مصر به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد یورو در حال امضاست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه خبری یورونیوز، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که شرکت‌های اروپایی در حال امضای ۲۰ قرار داد جدید و یادداشت تفاهم با شرکای مصری به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد یورو هستند که طیف وسیعی از صنایع را شامل می شود.

فون در لاین این اظهارات را در نشست سرمایه گذاری اتحادیه اروپا و مصر در قاهره ارائه می کرد و در این سفر با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر نیز گفت‌وگو داشت.

وی در خصوص توافق‌ها با مصر اضافه کرد: ما شرکت‌هایی در بخش‌های مختلف از هیدروژن گرفته تا مدیریت آب، ساخت‌ و ساز، مواد شیمیایی، کشتیرانی، هوانوردی و خودروسازی داریم.

رئیس کمیسیون اروپا درادامه ضمن تاکید بر سرمایه گذاری در انرژی سبز و آموزش دیجیتال، به هدف جاه طلبانه مصر برای تبدیل به قطب انرژی پاک اشاره کرد.

یورونیوز در ادامه آورده است که کنفرانس دو روزه اتحادیه اروپا و مصر بخشی از مشارکت راهبردی و جامع دو طرف است که فون در لاین و السیسی در ماه مارس (اسفند) بر سر آن موافقت کردند. این توافق نامه شامل روابط سیاسی، ثبات اقتصادی، سرمایه گذاری، تجارت، مهاجرت و مسائل امنیتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha