چه خبر از تراکتور؟

۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۹
کد خبر: 85524881
چه خبر از تراکتور؟

تبریز- ایرنا- در روزهای گذشته تعدادی از هواداران تراکتور با مالک این باشگاه دیداری داشتند که نتیجه این دیدار ادامه فعالیت ها و امور باشگاه داری از سوی مالکیت فعلی تا نهایی شدن وضعیت تیم بود که این خبر که به منزله ورود تراکتور به نقل و انتقالات تابستانی بود موجی از واکنش‌ها را در میان هواداران تیم ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، پس از اعتراض هواداران نسبت به نتایج ضعیف تراکتور در هفته های پایانی فصل قبل و کدورتی که بین آنها و مالک باشگاه به وجود آمد مالک باشگاه تصمیم گرفت تا مالکیت تیم را واگذار و از هزینه کردن در این تیم خودداری کند و همین موضوع موجب ایجاد حواشی جدید برای تراکتوری شد که هیچگاه از حاشیه در امان نبوده و حواشی ورزشی و غیرورزشی ایجاد شده برای این تمام همواره مانع از رسیدن این تیم به اهدافش در ادوار مختلف به ویژه دوره های اخیر لیگ برتر شده است.

به دنبال تصمیم زنوزی برای واگذاری مالکیت تیم، مجمع سهامداران باشگاه تراکتور که تا پیش از این حرف و صحبتی از آنها در میان نبود وارد میدان شده و اعلام کردند که آماده واگذاری سهام باشگاه هستند و برای این کار خود نیز ۱۵ روز وقت تعیین کردند تا افراد حقیقی و حقوقی که طالب مالکیت و سهام تراکتور است وارد میدان شوند و پیشنهاد خود را ارایه کنند.

۱۵ روز گذشت اما هیچ مشتری برای تراکتور پیدا نشد و همین موضوع موجب دلنگرانی در بین هواداران شد و وساطت ها و میانجیگری های مسئولان استانی با زنوزی هم نتیجه نداد و وی بر تصمیم خود اصرار داشت.

در حالی که تمام تیم های لیگ برتری وارد نقل و انتقالات شده اند تراکتور به دلیل بلاتکلیفی، از دور نظاره گر بود که در ادامه با رفتن نصیرزاده به فولاد خوزستان، این مسئولیت به سعید مظفری زاده سپرده شد تا وی کارها را پیش ببرد.

تغییر و تحولی که در دوران بلاتکلیفی در تراکتور روی داد به دلیل عدم تمایل زنوزی به تیمداری، چاره ساز نشد و هوادارانی که نگران آینده این تیم بودند را بیشتر نگران کرد تا اینکه تعدادی از هواداران در روزهای گذشته و پس از اطلاع از حضور وی در تبریز، به دیدن وی رفتند و پس از صحبت هایی که بین طرفین رد و بدل شد زنوزی به مظفری زاده ماموریت داد تا در نقل و انتقالات و انتخاب سرمربی ورود کرده و تیم را برای فصل بعد آماده کند.

البته زنوزی شروطی برای ادامه تیمداری مطرح کرد که مهمترین این شروط، احترام و عدم فحاشی از سوی تماشاگران بود و اعلام کرد که در صورتی که وقایع اواخر فصل قبل تکرار شود دیگر تیمداری نخواهد کرد و از حمایت دست خواهد کشید.

با حکم ماموریت جدید زنوزی به مظفری زاده، راه برای ورود تراکتور به بازار نقل و انتقالات باز شد و شایعاتی که تا قبل از این در این مورد مطرح می شد قوت گرفت و خبرهای مختلفی در این ارتباط در رسانه منتشر شد.

نخستین واکنش سرپرست مدیرعامل باشگاه تراکتور به اخبار و شایعات منتشر شده در مورد نقل و انتقالات، این است که از پیشنهاد برای معاوضه دروازه بانان گرفته تا قراردادهای دلاری مواردی بودند که مظفری زاده تایید نکرد.

وی در گفت و گویی که در چند روز گذشته در این ارتباط انجام داده اظهار کرده بود که "ما پیشنهادی به باشگاه پرسپولیس مبنی برای معاوضه بیرانوند و پورحمیدی و منصرف شدن این باشگاه از شکایت نداشته ایم و نمی دانم منشا این اخبار از کجاست"؟

مظفری زاده همچنین شایعه پیشنهاد یک میلیون دلاری تراکتور به مهدی ترابی را هم رد کرده و افزوده بود: "نه اصلاً چنین چیزی نیست و نمی‌دانم این صحبت‌ها از کجا مطرح می‌شود و این موضوع را هم تکذیب می‌کنم. "

وی در مصاحبه های مختلف خود اظهار کرده است که "تراکتور در فصل نقل و انتقالات همانند سایر تیم ها به دنبال یارگیری است و تا حصول نتیجه نهایی، نمی توان در مورد بازیکن یا بازیکنان مد نظر اظهار نظر کرد. "

مظفری‌زاده اعلام کرده بود که تا کنون با هیچ بازیکنی به مرحله نهایی توافق با باشگاه نرسیده ایم و به فعالیتمان در این زمینه ادامه خواهیم داد.

وی همچنین به حضور تراکتور در آسیا نیز اشاره کرده و گفته است که هرچند تکلیف تراکتور به طور صد در صد مشخص نشده اما این تیم، تیم بزرگی است و باید در شان نامش در فصل نقل و انتقالات حضور یابد و نماینده خوبی برای کشور در آسیا باشد.

مظفری زاده در مورد گزینه های سرمربیگری تیم نیز اضافه کرده است که "سه گزینه را جمع‌بندی کرده‌ایم که نمی‌خواهم اسم ببرم. هم گزینه داخلی داریم و هم خارجی، برنامه از این سرمربیان خواسته‌ایم و باید پس از اینکه برنامه‌ هایشان را دیدیم، به جمع‌بندی برسیم.»

چه خبر از تراکتور؟

تراکتور باشگاهی خصوصی است و تمام هزینه های آن از سوی بخش خصوصی تامین می شود و نه تنها هیچ حمایت مادی از این تیم صورت نمی گیرد بلکه برخی حقوق اولیه باشگاهی در مورد این باشگاه رعایت نمی شود.

ندادن حق پخش تلویزیونی یکی دیگر از علت هایی است که مالک تراکتور را از تیمداری دلسرد کرده است زیرا وی اعتقاد دارد ندادن این امتیاز و پخش نشدن بازی های تراکتور از شبکه های سراسری، هزینه های گزافی بر تراکتور تحمیل می کند و بسیاری از بازیکنان به دلیل پخش نشدن زنده بازی های تراکتور و دیگر تیم های شهرستانی، حاضر به حضور در این تیم ها نیستند یا دستمزد بیشتری از باشگاه ها طلب می کنند.

زنوزی اعلام کرده است که ظرف روزهای آینده با مسئولان استانی جلسه مهمی در مورد تراکتور و مشکلات موجود برگزار خواهد کرد که امیدواریم خروجی این جلسه، به نفع تیم بزرگ تراکتور و هواداران پرشور این تیم باشد.

تیم فوتبال تراکتور با ۵۴ امتیاز و قرار گرفتن در رده چهارم جدول، لیگ بیست و سوم را به پایان برد و اکنون نماینده فوتبال باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha